توییتر هزاران حساب کاربری در دولت ترکیه را مسدود کرد

مجازیست- نهاد ناظر بر اینترنت در آمریکا به نام استانفورد که توییتر یافته های خود را در اختیار آن داده، اعلام کرد شبکه ای از حساب های جعلی در توییتر را یافته است که انتقادات شدیدی از حزب کردی دموکراتیک خلقها در ترکیه داشته و آن را متهم به حمایت از تروریسم کرده اند.

بر اساس بیانیه توییتر، این شرکت ۷۳۴۰ حساب کاربری توییتر در ترکیه را مسدود کرده است و این حساب ها شبکه ای برای حمایت از حزب حاکم عدالت و توسعه تشکیل داده و علیه کردهای ترکیه به ویژه حزب دموکراتیک خلق‌ها تبلیغ کرده اند. این شبکه ضد کردی در اوایل سال ۲۰۲۰ کشف شدند و در اقدامی هماهنگ ضمن تبلیغ علیه کردها، حمایت قوی خود را از حزب عدالت و توسعه  وشخص رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه نشان می دادند.

بر اساس یافته های استانفورد، حساب های توییتری در ترکیه، از اکتبر ۲۰۱۹ به شدت به دنبال مشروعیت بخشیدن به حملات ترکیه به کردهای سوریه در محافل بین المللی بوده و توییت های زیادی به زبان انگلیسی در این خصوص و بعضا از طریق حساب های جعلی منتشر شده است.

حساب های کاربری توییتر در ترکیه برای جذب مخاطب خارجی از نام های معروفی مانند ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت آمریکایی تسلا استفاده کرده اند. به نوشته استانفورد، رهگیری آن حسابها نشان می دهد که منشا محتوای منتشر شده از طرف شاخه جوانان حزب حاکم ترکیه یعنی عدالت و توسعه بوده است.

/کردپرس/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول