اخراج کارمند فیس‌بوک بخاطر ترامپ

مجازیست- شبکه اجتماعی فیس‌بوک یکی از کارمندان خود را به دلیل انتقاد از تصمیم مدیریت این شبکه برای امتناع از حذف پست‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از کار برکنار کرد.

این کارمند فیس بوک به دلیل انتقاد از تصمیم مارک زاکربرگ، مدیر عامل این شبکه برای حذف نکردن پست‌های جنجالی رئیس جمهور آمریکا از کار اخراج شد.

براندون دایل، از مهندسان شرکت فیس‌بوک در سیاتل در حساب توییتر خود، انتقاد از یکی از همکاران خود که حاضر به درج بیانیه حمایت از جنبش «جان سیاهان اهمیت دارد» نشد، را از دلایل اخراج خود عنوان کرد. پیشتر نیز چند مهندس دیگر شبکه فیس بوک نسبت به سکوت زاکربرگ نسبت به پست‌های جنجالی ترامپ در بحبوحه اعتراضات ضد نژادپرستی آمریکا معترض شدند.

در پی قتل جورج فلوید، شهروند سیاهپوست آمریکا بدست پلیس نژاد پرست این کشور، موج گسترده‌ای از اعتراضات به راه افتاد و ترامپ به جای دعوت معترضان به آرامش، هر روز با انتشار پیام‌ها و توییت‌های جنجالی بر آتش اعتراضات می‌دمید و بیشتر سبب خشم معترضان شد. شبکه اجتماعی توئیتر نسبت به این اقدام ترامپ واکنش نشان داد، اما مدیرعامل فیس بوک با توسل به ادعای آزادی بیان از حذف پست‌های جنجالی ترامپ خودداری کرد.

شبکه اجتماعی توییتر اخیرا برخی پیام‌های ترامپ که حاوی مطالب خشونت طلبانه بود را پنهان کرده بود. همچنین این شبکه برچسب راستی آزمایی به یک توئیت ترامپ درباره تقلب در انتخابات زده بود.

پیش از این زاکربرگ در مصاحبه‌ای گفته بود: «می‌دانم که بسیاری به دلیل حذف نشدن پست ترامپ از ما ناراحت هستند، اما سیاست حال حاضر ما به گونه‌ای است که باید به همه تا جای ممکن اجازه بیان احساساتشان را بدهیم مگر آن‌که در لحظه آسیب جدی به مردم برساند و باعث صدمه دیدن دیگران شود.».

/باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول