فیس‌بوک قسمتی از مدیریت گروه‌هایش را به دست رنگین‌پوست‌ها خواهد سپرد

مجازیست- شبکه مجازی فیس‌بوک روز گذشته پیشنهادهای جدیدی را برای مدیر گروه‌ها خود مطرح کرد. بر اساس اطلاعات به دست آمده علت چنین پیشنهادهایی کمک به فرهنگ‌سازی در رابطه با نژادهای مختلف مردم است.

به دلیل شرایط پیش آمده در رابطه با کشته شدن شهروند رنگین‌پوست آمریکایی، برخی از گروه‌های بزرگ فیس‌بوک که به درآمدزایی این شرکت نیز کمک می‌کنند دچار مشکلات متعددی در بخش مباحث خود شدند. بسیاری از ناظران گروه‌های مذکور پست‌هایی را که گمان می‌کردند در دسته صحبت‌های سیاسی قرار می‌گیرد را از صفحات مورد نظر حذف می‌کردند و این عمل باعث شد بسیاری از اعضای گروه‌ها دیگر تمایلی به ادامه فعالیت نداشته باشند و این گروه‌ها را ترک کنند. حالا شرکت فیس‌بوک به نظر می‌آید که چاره‌ای جدید برای این شرایط اندیشیده است.

اطلاعات تکمیلی از نحوه کنترل تنش‌های فضای مجازی توسط شرکت فیس‌بوک

قوانین ابتدایی فیس‌بوک به نحوی است که پست‌های سیاسی جای مانور زیادی را در صفحات اجتماعی این پلتفرم ندارند. بسیاری از گروه‌های تشکیل شده نیز از فهرست قوانین خاصی پیروی می‌کنند که برای اعضاء نیز قابل مشاهده است همچنین فیس‌بوک پیش‌تر به ناظران و مدیران هر گروه اعلام کرده بود که فهرست قوانین خود را تشکیل دهند اما حالا با گسترش اعتراضات مردم به دنبال کشته شدن شهروند آمریکایی، به نظر می‌آید که قوانین فیس‌بوک باعث شده ناظران از قدرت خود سوء استفاده کنند.

برای مثال یکی از گروه‌ها مشهور که به یک هنرمند تعلق دارد عقاید سیاسی این فرد را به انتشار می‌گذارد اما باورهای کاربران و نظرات آن‌ها را به سرعت حذف می‌کند. حالا شرکت فیس‌بوک به مدیران گروه‌ها پیشنهاد داده تا اطلاعات خود را در زمینه‌های لازم بالا ببرند. از این افراد همچنین درخواست شده تا با آغوشی باز به استقبال تغییرات بروند و صحبت‌های کاربران را بشنوند. چنین اقداماتی به مخاطبین این امکان را می‌دهد که در آینده به یک مدیر و یا ناظر گروه تبدیل شوند و شرایط را تحت بررسی قرار دهند.

فیس‌بوک از مسئولان هر گروه خواسته تا کاربران جدیدی را به جمع خود بیاورند تا مدیریت بر روی محتوای سیاسی این روزها آسان‌تر شود. با مدیریت افراد مختلف با نژادهای متفاوت کاربران کمتر شاهد زورگویی‌های اینترنتی در این گروها خواهند بود چراکه اشخاص بیشتری بر صحبت‌های آن‌ها نظارت دارند و دیگر محتوا به عقیده گروهی خاص مدیریت نمی‌شود.

/باشگاه خبرنگاران جوان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول