سازمان ضد انحصار بریتانیا از فیس‌بوک تحقیق می‌کند؛ احتمال لغو خرید Giphy

مجازیست- فیس‌بوک در سال‌های اخیر شرکت‌های زیادی را خریداری کرده و به قدرت خود در دنیای فناوری افزوده است. از معروف‌ترین خریدهای این کمپانی می‌توان به اینستاگرام و واتس‌اپ اشاره کرد، معاملاتی که شاید برای برخی خوشایند نبودند. اگر علاقه‌ای به مدیریت این برنامه‌های محبوب توسط فیس‌بوک ندارید، خرید Giphy توسط آن نیز برایتان آزاردهنده است.

خرید این وب‌سایت و ادغام آن با اینستاگرام باعث شده زنگ خطر برای سازمان ضد انحصار «رقابت و بازار بریتانیا» (CMA) به صدا درآید. این گروه یک تحقیق رسمی برای این خرید آغاز کرده و فیسبوک را از ادامه فعالیت‌های مرتبط با این تصاحب بدون موافقت قبلی منع کرده است.

به گفته CMA، این احتمال وجود دارد که فیس‌بوک قانون ضد انحصار را زیر پا گذاشته باشد و امیدوار است که در این صورت قانون شکنی را کشف و اثبات کند.

:CMA

  • این خرید باعث کاهش قابل توجه رقابت در بازارهای داخل و خارج بریتانیا برای کالاها یا سرویس‌ها شود.

فیس‌بوک و Giphy خبر از این داده‌اند که از دستور CMA پیروی می‌کنند و هرگونه فعالیت‌ مرتبط با این قرارداد را بدون موافقت کتبی متوقف می‌کنند. این اولین باری نیست که سازمان مبارزه با انحصار بریتانیا پیرامون خریدهای فیسبوک تحقیق می‌کند، البته تا به امروز نتوانسته این کمپانی را به قانون شکنی متهم کند.

در حال حاضر این گروه از شرکت‌ها و سازمان‌های علاقه‌مند درخواست کرده که اطلاعات پیرامون این قرارداد تهیه کنند تا ماه آینده نگاه عمیق‌تری به آن داشته باشد. این تحقیق اطلاعات شفافی درباره فروش Giphy فراهم خواهد کرد.

در گذشته نیز کمیسیون رقابت و مصرف‌کننده استرالیا تحقیق مشابهی را اعلام کرده بود. هدف استرالیا از این تحقیق پی بردن به این مساله است که آیا تصاحب Giphy قدرت فیس‌بوک را در بازارها افزایش می‌دهد و یا به آن اجازه می‌دهد که از اطلاعات برای رقابت ناسالم استفاده کند.

/Engadget/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول