راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی در اینستاگرام

تعیین هدف و مخاطب هدف

قبل از هر اقدامی باید ببینید که دقیقا هدف‌تان از برگزاری کمپین اینستاگرامی چیستهدف و مخاطب هدف است که راه را به شما نشان می‌دهدمثلا اگر می‌خواهید از طریق اینستاگرام، مخاطبانی را به سمت خرید به فروشگاهی حقیقی یا شرکت در یک رویداد راهنمایی کنید، استفاده از تاکتیک‌هایی مانند برگزاری مسابقات یا راه‌اندازی هشتگ‌های به‌خصوص در اینستاگرام فکر خوبی خواهد بوداگر هدف‌تان برگزاری کمپینی است که به موجب آن، مخاطبان نسبت به برندتان آگاه شوند و با آن آشنایی پیدا کنند، دست‌تان در انتخاب تاکتیک‌های برگزاری کمپین بازتر خواهد بودپس آنچه اهمیت زیادی دارد، شناخت هدف و مخاطب هدف استبا شناخت این دو است که می‌توانید برنامه‌ریزی دقیق و درستی داشته باشید.

تعیین تاکتیک‌ها

همان‌طور که در قسمت قبلی هم گفته شد، تاکتیک‌های متنوعی برای برگزاری کمپین‌های اینستاگرامی به خصوص کمپین های اینفلوئنسر مارکتینگ وجود داردبا شناخت مخاطب هدف و هدف است که می‌توانید این تاکتیک‌ها را انتخاب کنیدبرای اینکه بتوانید تاکتیک‌های مناسبی در راستای رسیدن به خواسته‌های‌تان به کار بگیرید، باید بودجه و امکانات‌تان را هم مشخص کنیدمثلا بدانید که قرار است چه جوایزی و در چه طیفی از قیمت به مخاطبان‌تان هدیه کنید، چقدر قرار است به اینفلوئنسرها دستمزد بدهید و… . زمانی که بودجه‌تان مشخص باشد، امکان برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای طراحی کمپین و تعیین تاکتیک‌ها در اختیار خواهید داشت.

زمان‌بندی

یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که در راه‌اندازی کمپین‌های اینستاگرامی باید در نظر بگیرید، زمان‌بندی استزمان‌بندی مشخص می‌کند که هر کمپین چه زمانی آغاز می‌شود، در طول چه مدتی پیش می‌رود و در نهایت در چه نقطه‌ای به پایان می‌رسددر این صورت است که امکان سنجش اثربخشی و ثمربخشی کمپین قابل ردیابی و پیگیری خواهد بودبرای اینکه کمپین‌هایی موفق داشته باشید، حتما حواس‌تان را به مقوله زمان‌بندی جمع نماییداگر بنا باشد که کمپینی بی‌هیچ پایانی در جریان باشد، چطور می‌توانید متوجه شوید که نتایج لازم را از آن گرفته‌اید و چه دستاوردهایی نصیب‌تان شده است.

تعیین پیامی مشخص

در کنار شناخت مخاطبان و تعیین تاکتیک‌ها نیاز دارید تا پیامی را برای کمپین خود در نظر بگیریدبا وجود پیامی مشخص است که می‌توانید کمپین را برای مخاطبان خود خاص و به‌یادماندنی کنیددر واقع، لازم است که همه بدانند، شما دقیقا چه پیام و نیتی را در پشت راه‌اندازی کمپین خود قرار داده‌ایدمخاطبانِ این روزهای شبکه‌های اجتماعی زمان و وقت زیادی برای کشف‌تان به خرج نمی‌دهندعلت چیست؟ علت این است که دست آنها در انتخاب میان گزینه‌های مختلفی که محتوا تولید می‌کنند، کاملا باز استپس اگر شما واضح و درست با مخاطب خود حرف نزنید، خیلی ساده، رهای‌تان می‌کنند و به سراغ دیگران می‌روند.

ایجاد کانال‌های پشتیبان دیگر

یکی از اشتباهات عمده‌ای که افراد در راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی در اینستاگرام انجام می‌دهند، اکتفا‌کردن به همین پلت‌فرم استاگر می‌خواهید که کمپینی دقیق و موثر راه بیندازید، باید علاوه بر اینکه آن را در اینستاگرام راه‌اندازی و شروع می‌کنید، باید کمپین را از طریق کانال‌های دیگر مانند سایت‌ها و لندینگ‌پیج‌هایی مختص کمپین‌تان پشتیبانی نماییداکتفاکردن به اینستاگرام به تنهایی نمی‌تواند شما را به موفقیت برساند.

بررسی دقیق روش‌های مختلف

زمانی که می‌خواهید تاکتیک‌های مناسب برای استفاده در کمپین را شناسایی کنید، چشمان‌تان را بازِ باز نگه داریدفقط به خاطر شهرت بعضی از روش‌ها و تاکتیک‌ها به سراغ‌شان نرویدمثلا اگر می‌خواهید مسابقه برگزار کنید باید به تمام ابعاد آن از طراحی، داوری تا اعطای جوایز متناسب با کاربران موردنظرتان فکر کنید و بهترین و مناسب‌ترین گزینه‌ها را در نظر داشته باشیدیا اگر به سراغ اینفلوئنسرها می‌روید، تناسب برندتان با اهداف و حال‌وهوای او را زیر ذره‌بین بگیریدبی‌گدار به آب نزنید و یادتان باشد که پیروی کورکورانه از دیگران می‌تواند حتی منجر به مرگ و تخریب برندتان شود.

در آخر

برای برپاکردن کمپین‌های موفق اینستاگرامی باید شناخت خوبی از خودتان، جایگاه‌تان، مخاطبان‌تان، وضعیت اینستاگرام و رقبای‌تان داشته باشیدضمن اینکه مشخص می‌کنید که دوست دارید بعد از برگزاری کمپین به چه چیزهایی رسیده باشید، تاکتیک‌ها و عناصر کمپین را هم به دقت بچینید و آنها را مدیریت کنیدیادتان باشد که فضای اینستاگرام بسیار وسیع و بزرگ استهمان‌قدر که این فضای پرظرفیت می‌تواند راه‌گشای موفقیت‌های مانای برندتان باشد، امکان غلط ‌ازآب‌ درآمدن پیش‌بینی‌ها و به هم خوردن برنامه‌های‌تان در آن هم وجود داردپس آگاهانه عمل کنیدیادتان باشد در هرکجای این مسیر باشید نشانت در کنار شماست و با تجربه‌ای که در زمینه تبلیغات در اینستاگرام دارد به شما کمک می‌کند کمپین تبلیغاتی‌تان را به بهترین شکل ممکن برگزار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول