گوگل کارمندان سیاهپوست بیشتری را در پست‌های مدیریتی استفاده می‌کند

مجازیست- این غول دنیای فناوری وعده داد که برنامه استخدام نیروهای سیاهپوست بیشتری را در آتلانتا، واشنگتن، شیکاگو و لندن در دستور کار دارد و حمایت‌های بیشتری را از این افراد انجام خواهد داد. همچنین، در داخل مجموعه نیز برنامه‌هایی را برای مقابله با نژادپرستی دنبال خواهد کرد.

در طی سال‌ها و دهه‌های اخیر، سیاهپوستان و افراد متعلق به دیگر اقلیت‌ها، نقش کمرنگی را در شرکت‌های بزرگ فعال در سیلیکون ولی همانند گوگل، فیس‌بوک و اپل داشته‌اند. حال و با توجه به اعتراضات گسترده علیه نژاد پرستی‌های نظام‌مند و خشونت پلیس در قبال این افراد که در پی قتل جورج فلوید، شهروند سیاهپوست آمریکا بوجود آمده، توجه به این گروه‌ها در اولویت قرار گرفته است.

مدیران گوگل چندی پیش اعلام کرده‌اند تنوع‌بخشی در نیروی کار، یکی از اولویت‌های این شرکت بوده و اما این ادعاها، آن چنان که باید و شاید در عمل مشاهده نشد. برای نمونه در سال ۲۰۲۰، تنها ۳٫۷ درصد از نیروی کار شرکت گوگل را سیاهپوستان تشکیل می‌دهند و این در حالیست که عدد مذکور در سال ۲۰۱۴، برابر با ۲٫۴ درصد بود.

علاوه بر تغییرات داخلی، گوگل اعلام کرد که مبلغ ۱۷۵ میلیون دلار را برای سرمایه‌گذاری در حوزه کسب‌وکارهای متعلق به سیاهپوستان و همچنین افراد جویای کار اختصاص خواهد داد. این تغییرات در حالی دنبال می‌شود که گوگل اخیر به دلیل شرایطی که در پی همه‌گیری ویروس کرونا بر جهان حاکم شده، از کم کردن تعداد استخدام‌های خود در سراسر جهان خبر داده بود.

/آی تی ایران/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول