دومین مرکز اقماری شبکه ملی اطلاعات هفته آینده افتتاح می‌شود

مجازیست- براساس توییتی از محمدجواد آذری جهرمی، قرار است مرکز اقماری شبکه ملی اطلاعات داده که توسط همراه اول در تبریز احداث شده یکشنبه هفته آینده وارد مدار شود.
محمدجواد آذری جهرمی در این توییت خود نوشته است که افتتاح این مرکز داده افزایش پایداری زیرساخت‌های مراکز داده و افزایش ظرفیت خدمات ابری را به دنبال خواهد داشت. او اعلام کرده که راه‌اندازی و توسعه کسب‌وکارهای دیجیتال از دیگر دستاوردهای افتتاح این مرکز داده خواهد بود.
اولین مرکز داده اقماری شبکه ملی اطلاعات ابتدای خرداد ماه و در مراسمی با حضور رئیس جمهوری، مدیران وزارت ارتباطات و مدیران شرکت‌های بخش خصوصی بخش ICT توسط ایرانسل افتتاح شد. براساس اظهارات بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل در این مراسم، این دیتا سنتر ۴۰۷ رکی در مساحتی برابر ۱۵۱۸ متر و با سرمایه‌گذاری ۱۱۰۰۰میلیارد تومانی تنها ظرف ۹ ماه آماده بهره‌برداری شده بود. به گفته عباسی آرند  با راه‌اندازی این مرکز داده ظرفیت مراکز داده کل کشور تا ۲۵ درصد رشد پیدا کرده است. عباسی در توضیح جزییات بیشتر اولین دیتاسنتر اقماری شبکه ملی اطلاعات در حضور رئیس جمهوری گفته بود: «با راه اندازی این پروژه یکی از مهم‌ترین ارکان زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات محقق شده و گام بلند دیگری در راستای دستیابی به هدف توسعه محتوا و خدمات داخلی و کسب۷۰ درصدی آن از سبد مصرفی کاربران برداشته خواهد شد. از سوی دیگر با افتتاح این پروژه بخش مهمی از نیازمندی‌ ارائه دهندگان خدمات عمومی به خدمات مراکز داده در شبکه ملی اطلاعات تامین خواهد شد و بخشی از تکالیف دولت در تأمین زیرساخت‌های اطلاعاتی شبکه ملی اطلاعات به اجرا در خواهد آمد.»
/پیوست/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول