ورایزن هم فیس‌بوک را تحریم کرد

مجازیست- به‌دنبال افزایش فشارها علیه شرکت فیس‌بوک در نحوه مقابله با اخبار جعلی و مطالب حاوی محتواهای نامناسب، شرکت ورایزن نیز اعلام کرد تبلیغات خود را در این شبکه اجتماعی متوقف خواهد کرد. با پیوستن این شرکت بزرگ مخابراتی آمریکا به کمپین تحریم فیس‌بوک، این زنجیره که پیش‌تر شرکت‌ها‌ی دیگری همچون REI، Ben & Jerry’s، Patagonia و North Face از آن حمایت کرده‌ بودند، گسترده‌تر شد.

یش از ۱۰۰ کسب‌وکار کوچک دیگر نیز رسما اعلام کردند در ماه ژوئیه، سفارش تبلیغات خود را به فیس‌بوک و اینستاگرام نخواهند داد.این کمپین در ابتدا از طریق برخی نهادهای ضدنژادپرستی در آمریکا و اعتراض به سیاست‌ها‌ی فیس‌بوک در مقابله با انتشار پست‌ها‌ی حاوی مطالب خشونت‌آمیز و جعلی آغاز شده است. در واقع، این ماجرا بیشتر بعد از عدم واکنش فیس‌بوک درحذف یا محدود کردن توییت جنجالی ترامپ درخصوص معترضان به مرگ جورج فلوید در آمریکا شعله‌ور شد.

ترامپ در این توییت گفته بود: وقتی غارت‌ها‌ شروع شود، به‌دنبال آن تیراندازی‌ها‌ آغاز می‌‌شود. این پست در توییتر برچسب‌گذاری و به‌عنوان ترویج خشونت معرفی شد. اما مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس‌بوک، هیچ واکنشی در قبال این پست نشان نداد و همانند دیگر پست‌ها‌ی فیس‌بوکی، برای کاربران قابل مشاهده بود. این کمپین که با هشتگ StopHateForProfit# دنبال می‌‌شود، اعتراض به سیاست‌ها‌ی فیس‌بوک در مقابله با نژادپرستی در این پلت‌فرم است و از تمامی‌‌شرکت‌ها‌ خواسته عدم حمایت خود را از شرکتی که به‌خاطر منافع خود، واکنشی در قبال این مسائل نشان نمی‌‌دهد، اعلام کنند. ورایزن جزو معدود شرکت‌ها‌ی بزرگی بوده که به جمع تحریم‌کنندگان فیس‌بوک پیوسته و موضع رسمی‌‌خود را در این رابطه اعلام کرده است.

/اقتصاد ایران/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول