مرکز نوآوری رسانه های صوت و تصویر ساترا (آومیک) افتتاح شد

مجازیست- از جمله اهداف راه‌اندازی این مرکز می توان به ثبت محتوا و قابلیت استناد زمانی یا فناوری بلاکچین، تشخیص محتوای دارای حقوق مالکیت فکری با استفاده از هوش مصنوعی و تشخیص اصالت اثر با تاکید توسعه تبلیغات اشاره کرد

سید صادق امامیان، رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر:

  • این اتفاق به شکل نمادین است که عرصه رقابت رسانه و قاعده‌مندی رسانه را نشان می‌دهد، بدون حضور شرکت‌های دانش بنیان این اتفاق نمی‌افتاد. اکنون ما راه‌حل‌های فناورانه را پیدا کرده‌ایم تا به سمت تنظیم‌گری و تنظیم جریمه تنظیم‌گری فناوری محور برویم.
  • با راه‌اندازی این مرکز خدمات به شرکت‌های مختلف در زنجیره ارزش صوت و تصویر فراگیر گسترش می یابد که در نهایت منتهی به گسترش تولید و انتشار محتوای بومی در رسانه های صوت و تصویر خواهد شد. این اقدام همچنین منجر به حفاظت از مرز‌های حاکمیت رسانه‌ ای جمهوری اسلامی خواهد شد.
  • مزیت‌های ایران در تنظیم گری رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر به دلیل شکل‌گیری صنعت رسانه‌های فراگیر است. ابتدا باید تنظیم‌گری را قانونمند کنیم و وارد بازار شویم که این اتفاق افتاده است. در کنار آن زیست‌بوم ملی رسانه‌های صوت و تصویر اهمیت زیادی دارد.

این مرکز تلاش دارد ارتباطی دو سویه با دانش‌بنیان‌ها برقرار کند و ظرفیت‌های بالقوه مراکز علمی برای حضور فعال در صنعت رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر را بالفعل کند.
در حال حاضر در این مرکز، ۶ استارتاپ فعال در زمینه رسانه‌های صوتی و تصویری مستقر شده‌اند.
در پایان این مراسم نیز، تفاهم نامه‌ای بین معاونت علمی ریاست جمهوری و ساترا امضا شد که همکاری های این دو نهاد را در حوزه صوت و تصویر فراگیر گسترش می دهد و می‌تواند توسعه دهنده تنظیم‌گری شود که ایجاد مرکز نوآوری قدمی در این مسیر است.

/روابط عمومی ساترا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول