هوندا نیز به کمپین تحریم فیس‌بوک و اینستاگرام پیوست

مجازیست- کمپین تحریم تبلیغات بر روی فیس‌بوک از سوی شرکت های بزرگ هر روز با قدرت بیشتری دنبال می شود و در بین خودروسازان «هوندا موتور» نخستین شرکتی است که تصمیم گرفته تا از ماه جولای به این کمپین ملحق شود.

این خودروساز ژاپنی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: “از ماه جولای، شعبه آمریکایی هوندا از تبلیغات بر روی فیس‌بوک و اینستاگرام صرفنظر می کند. ما تصمیم گرفتیم تا علیه نفرت پراکنی و نژادپرستی با دیگران متحد شویم. این همراستا با ارزش های شرکت ماست که ریشه در کرامت انسانی دارد.”

این کمپین که تاکنون مورد اقبال شرکت های زیادی قرار گرفته در اعتراض به انفعال فیس بوک در برابر محتوای نژادپرستی، تبعیض و سیاست های دولت ترامپ است.

در بیانیه «هوندا آمریکا شمالی» آمده است: “دوران کنونی، زمانی بسیار دردناک برای ملت ما و جهان است. در بحبوحه بحران هولناک همه گیری کووید ۱۹ شاهد مرگ تراژیک و غم انگیز جرج فلوید و دیگران هستیم و همه اینها نشانگر مسائل دیرینه، عمیق و ریشه دار نژادپرستی و بی عدالتی در جامعه ماست.”

گفتنی است توییتر پیشتر در واکنش به اعتراضات نسبت به انتشار محتوای نژادپرستانه و نامربوط از جمله پست های دونالد ترامپ اقدام به برچسب گذاری توییت های رئیس جمهور آمریکا کرد، اما فیس بوک از این کار سرباز زد.

به دنبال همین انفعال فیس بوک، شرکت های تجاری از جمله کوکاکولا انتشار تبلیغات خود در این پلتفرم اجتماعی را متوقف کردند.

/هندوستان تایمر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول