ضرورت اصلاح ایرادات محتوایی شبکه شاد


مجازیست- احمد نادری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

  • تکنولوژی‌ و شبکه‎های اجتماعی جدید منوط به رعایت ملزومات خود و گسترش زیرساخت‌های تکنولوژی در سراسر کشور می‌تواند عدالت آموزشی را محقق کند.
  •  طراحی سامانه “شاد” یک قدم به جلو است اما نقدهای جدی به آن وارد است، این سامانه یک سامانه بی نقص از جانب آموزش و پرورش معرفی شده در حالیکه به هیچ عنوان اینگونه نیست و دانش آموزان و معلمان با مشکلات بسیاری در استفاده از این سامانه مواجه هستند.
  • افزون بر این ایرادات محتوایی؛ سطح دسترسی دانش آموزان نیز به این نرم افزار در کشور نامناسب است و همه دانش آموزان تلفن همراه هوشمند یا تبلت برای دسترسی به این نرم افزار را ندارند. البته این مسئله فقط مربوط به ایران نیست بلکه کشورهایی مثل آلمان هم با این معضل دست و پنجه نرم می‌کنند.
  • یکی از ضعف‌هایی که “شبکه شاد” دارد، عدم تعامل دانش آموزان با یکدیگر است و در این شکل از نرم افزار دانش آموزان نمی‌توانند با یکدیگر در ارتباط باشند که این نقص نیز باید برطرف شود.
  •  البته همه این ایرادات به معنای زیر سئوال بردن شبکه شاد نیست بلکه طراحی این نرم افزار و استفاده از آن در آموزش و پرورش یک قدم مهم رو به جلو در راستای تحقق آموزش الکترونیک و همچنین عدالت آموزشی است.

/خانه ملت/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول