یوتیوب سرویس مشابه TikTok ارائه می‌کند

مجازیست- یوتیوب می‌خواهد با بهره گیری از پایگاه بزرگ کاربران خود و زیرساخت‌های وسیعی که در اختیار دارد، بخشی از بازار ویدئوهای کوتاه را به دست بیاورد. در حقیقت یوتیوب می‌خواهد با TikTok وارد رقابت شود.

این زیرمجموعه گوگل این هفته خبر از یک قابلیت جدید داد که به طور محدود در اختیار تولیدکنندگان محتوا قرار می‌گیرد. با این قابلیت جدید می‌توان یک ویدئو کوتاه با طول حداکثر ۱۵ ثانیه از طریق اپلیکیشن موبایل یوتیوب ضبط و آپلود کرد. این ویدئو درست همانند تیک تاک می‌تواند از چندین قسمت کوتاه تشکیل شود.

یوتیوب می‌گوید این قابلیت جدید را در اختیار شمار محدودی از کاربران اندروید و iOS اپلیکیشن موبایل خود قرار داده است و از بازخورد دریافتی از آنها استفاده خواهد کرد. در صورتی که همه چیز خوب پیش برود و بازخورد کاربران مثبت باشد، ممکن است این قابلیت در اختیار کاربران بیشتری قرار بگیرد. با این حال هم اکنون صرفاً یک طرح پایلوت است و حتی می‌تواند کنار گذاشته شود.

هنگامی که فیس‌بوک در سال ۲۰۱۶ میلادی سرویس ویدئو کوتاه Vine را تعطیل کرد، بسیاری تصور می‌کردند چنین سرویس‌هایی آینده‌ای ندارند. اما خیلی زود رقبایی چون اینستاگرام، تیک تاک و اسنپ چت چنین سرویسی ارائه کردند که بسیار هم در کار خود موفق بودند. حالا یوتیوب هم به دنبال کسب سهمی از این بازار بزرگ است.

/شهر سخت‌افزار/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول