تعلل در راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات یعنی وابستگی و تهدید برای کشور

مجازیست- جعفر قادری، نماینده مجلس شورای اسلامی:

  • نمی‌دانم مشکل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات چیست؛ ولی به هر حال به شبکه ملی اطلاعات یکی از نیازهای ضروری محسوب می‌شود که از هر مورد دیگر برای کشور ضروری‌تر است.
  • حتی اگر بحران کرونا هم نبود باید این موضوع جزو اولویت‌های نخست کشور باشد و به دلایل امنیتی و استقلال کشور و فرصت‌هایی که ایجاد می‌کند و هر دلیل که بخواهیم بررسی کنیم سرمایه گذاری روی شبکه ملی اطلاعات کاملا ضروری است.
  • دانش و توانایی ایجاد شبکه ملی اطلاعات در کشور وجود دارد و می‌تواند آن را ایجاد کرد و توجیهی برای کوتاهی و عقب افتادن به هیچ وجه وجود ندارد.
  • تعلل در ایجاد شبکه ملی اطلاعات یعنی وابستگی و ایجاد تهدیدی برای کشور است. همان طور که در بخش غذایی و بهداشت و درمان باید در مورد بحث خوداتکایی، سرمایه گذاری روی ظرفیت‌های داخلی انجام شود؛ می‌بایست در مورد فناوی اطلاعات هم به صورت جدی متکی به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی باشیم و نباید بازیچه کشورهای دیگر و جریان‌های خارج نشین کشور شویم که در مقاطع حساس و بحرانی برای کشور ایجاد مشکل کنند.
  • انشالله که چنین چیزی صحت و وجود نداشته باشد البته امیدواریم به هر دلیل که تاکنون برای ایجاد شکبه ملی اطلاعات کوتاهی شده، دیگر بیشتر از این شاهد کوتاهی و تعلل نباشیم.

/دانا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول