یوتیوب کانال هواداران برتری سفیدپوستان را حذف کرد

مجازیست- از جمله کانال‌هایی که یوتیوب اقدام به حذف آنها کرده است می‌توان به کانال یکی از چهره های راست افراطی ریچارد اسپنسر و رهبر سابق کو کلاکس کلان (یک گروه افراطی مخالف اقلیت‌ها از جمله سیاه پوستان، مسلمانان، کاتولیک ها و…) و دیوید دوک اشاره کرد. این پاکسازی و ممنوعیت شامل استفان مولیناکس و سازمان سفیدپوستان میهم پرست به نام رنسانس امریکایی هم شد.

یوتیوب که تحت مالکیت گوگل قرار دارد اعلام کرده است که این حساب ها به دلیل نقض مکرر سیاست های این پلتفورم در مورد نفرت پراکنی حذف شده اند.

یوتیوب سال گذشته اعلام کرد که براساس قوانین جدید با محتوای سمی (toxic) برخورد خواهد کرد. طبق این سیاست ویدیوهای مروج دیدگاه‌های افراطی همچون برتری سفید پوستان یا رد حوادثی همچون هولوکاست را منع می کند. این شرکت اعلام کرده است که هرگونه ویدیو مبنی بر «برتری یک گروه برای توجیه تبعیض، درجه بندی یا جدا سازی براساس ویژگی هایی از جمله سن، جنسیت، نژاد، طبقه، مذهب، جهت گیری جنسی» را حذف خواهد کرد.

یوتیوب همچنین اعلام کرد با حساب هایی که با نقض سیاست های این شرکت در  خارج از یوتیوب ارتباط دارند نیز برخورد خواهد کرد.

سخنگوی یوتیوب:

  • ما سیاست‌های مشخصی در زمینه نفرت پراکنی در یوتیوب داریم و هرکانالی که مکررا یا به شکلی فاحش این سیاست‌ها را نقض کند حذف خواهیم کرد. پس از به روز شدن مقررات مقابله با محتوای طرفدار برتری سفید پوستان، ویدیو‌های حذف شده ۵ برابر شدند و بیش از ۲۵۰۰۰ کانال را به دلیل نقض سیاست‌های نفرت پراکنی حذف کردیم.

همزمان با این اعلان، بسیاری از شرکت‌های شبکه اجتماعی با مسئله نفرت پراکنی دست و پنجه نرم می‌کنند. در روزهای اخیر شرکت‌های بزرگی همچون یونیلیور، ورایزن و استارباکس اعلام کرده‌اند که تبلیغات خود در فیسبوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی را متوقف خواهند کرد. کوکاکولا نیز روز جمعه اعلام کرد که تبلیغات شبکه‌های اجتماعی را متوقف خواهد کرد اما برخلاف دیگر برندها برای تبلیغات یوتیوب هم استثنا قائل نشد.

پس از هشدار یوتیوب درباره حذف اینگونه حساب‌ها، برخی از آنها شروع به مقابله به مثل کردند.

اسپنسر در توییتر:

  • به نظر این اقدام بخشی از تلاشی هماهنگ و سیستماتیک است.» او اعلام کرده است که به این تصمیم اعتراض خواهد کرد. مالینوکس نیز در توییتی نوشت که یوتیوب «بزرگترین مکالمه فلسفی شناخته شده در جهان را معلق کرد و از این شرکت درخواست کرد این موضوع را «بررسی کند».

علیرغم درخواست هایی که برای اظهار نظر اسپنسر و مالینوکس در این باره وجود داشت آنها پاسخ فوری به این درخواست ها ارائه نکردند.

/سی نت/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول