فیس‌بوک به خاطر تبعیض علیه سیاه پوستان دادگاهی شد

مجازیست- یک مدیر آفریقایی-آمریکایی فیس‌بوک و دو متقاضی شغلی که توسط این شرکت رد شده بودند، روز پنجشنبه شکایتی را علیه فیس‌بوک مطرح و اعلام کردند که این رسانه اجتماعی علیه کارمندان سیاه پوست در ارزیابی‌ها، تبلیغات، پرداخت و استخدام با تبعیض برخورد کرده است.

این شکایت به کمیسیون فرصت‌های شغلی برابر (EEOC)، سازمانی که رعایت قوانین حقوق شهروندی را در زمینه اشتغال در آمریکا کنترل می‌کند، ارائه شده است.

سخنگوی فیس‌بوک:

  •  ما معتقدیم فراهم ساختن محیط کار با احترام و ایمن برای همه کارکنان امری اساسی است. ما هرگونه ادعای تبعیض را جدی می‌گیریم و هر پرونده‌ای را بررسی می‌کنیم.

این در حالی است که اخیراً، فیس‌بوک از سوی بزرگترین شرکت‌های جهان به علت حمایت از تبعیض نژادی، تحریم شده است.

در حال حاضر، بیش از ۵۰۰ شرکت بزرگ آمریکا و جهان در حال تحریم تبلیغاتی بر بستر این شبکه اجتماعی هستند. این شرکت‌ها می‌گویند این رسانه محتوای تفرقه‌آمیز و نفرت‌انگیز را کنترل نمی‌کند.

کارکنان فیس‌بوک نیز به تصمیم مارک زاکربرگ، رئیس این شرکت، مبنی بر اجازه انتشار مطلب نژادپرستانه دونالد ترامپ اعتراض کرده‌اند و بسیاری این کار را یک فراخوان برای خشونت علیه معترضین در مینسوتا تعبیر می‌کنند.

دو سال گذشته نیز، یک مدیر سیاهپوست به علت ناامیدی از رفتار این شرکت با کارمندان سیاهپوست خود، که کمتر از ۴ درصد از نیروی کار حدود ۴۵۰۰۰ نفری این شرکت را تشکیل می‌دهند، از سمت خود استعفا کرد. شکایات وی سال بعد توسط دیگر کارکنان سیاه پوست تکرار شد.

به دنبال مرگ جورج فلوید، فرد سیاه پوستی که به دست پلیس آمریکا کشته شد، و انتشار برخی اظهارات نژادپرستانه در فیس‌بوک، سازمان مطبوعات آزاد آمریکا و موسسه کامن سنس، به همراه برخی گروه‌های حقوق مدنی کمپین موسوم به «توقف نفرت برای سود» را علیه این شبکه اجتماعی آغاز کردند.

این در حالی است که بسیاری از شرکت‌های بزرگ جهان به منظور حمایت از این کمپین، تبلیغات خود را از رسانه‌های اجتماعی فیس‌بوک که شامل اینستاگرام و واتس‌آپ می‌شود، حذف کرده‌اند.

شرکت‌های معروفی چون کوکاکولا، بن و جری، نورث فیس، و پاتاگونیا از جمله شرکت‌هایی بودند که به این کمپین پیوستند و از آن حمایت کردند.

مرگ جرج فلوید به‌دست پلیس آمریکا که ماه می‌صورت گرفت و منجر به اعتراضات گسترده در سراسر جهان و آمریکا علیه سیاست‌های نژادپرستی شده است.

/تسنیم/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول