دسترسی ۸۹ درصد روستاهای سمنان به شبکه ملی اطلاعات

مجازیست- سید یاسر حسن پور مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان:

  • بر اساس ماده ۶۷ قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر توسعه زیرساختهای خدمات الکترونیکی در مناطق محروم و روستایی کشور و پیگیری جدی وزارت ارتباطات، تلاش های گسترده ای برای افزایش ضریب نفوذ دسترسی به شبکه ملی اطلاعات و شبکه اینترنت پرسرعت انجام شد که طرح هوشمندسازی مدارس روستایی نمونه ای از آن است.
  • در سال تحصیلی جدید به علت بحران شیوع کرونا ، نیاز به ارتباط مجازی بین دانش آموز و معلمان و خدمات آموزش برخط بیش از پیش دیده می شود، با تکمیل طرح اتصال مدارس روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات در استان، این نیاز برطرف شد و دانش آموزان روستاهای متصل به شبکه ملی اطلاعات می توانند به صورت مجازی تحصیل کنند و از خدمات متنوع قابل ارایه در این بستر بهره مند شوند.

حمایت از کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سمنان

  • مرحله اجرای طرح های اشتغال زایی و حمایت از کسب و کارهای نوپا با مشکلاتی مواجه بود که با بهره گیری از ظرفیت های هر یک از دستگاههای تابعه وزارتخانه و نیز اجرایی شدن طرح بوم‌واره در استان، امکان حل چالش ها و خدمت رسانی به شرکت های حوزه فناوری اطلاعات ایجاد می شود.
  • استفاده از خدمات قابل ارائه توسط کلیه دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت به عنوان سبد حمایتی برای شرکت های دانش بنیان و فعال در حوزه فناوری اطلاعات ضروری ضروری است، شناسایی و تجمیع خدماتی که  هر یک از دستگاههای تابعه می توانند در جهت حمایت، تسهیل و توسعه کسب و کار های بومی ارائه دهند و همچنین دعوت از کسب و کارهای این حوزه در آینده با هدف آشنایی با مشکلات موجود و هم افزایی خدمات قابل ارائه، می تواند گامی موثر در جهت بهبود فضای کسب و کار و حل چالش های آنها باشد.
  • امروزه فناوری اطلاعات، همپای حوزه ارتباطات و حتی در جایگاهی گسترده تر از آن در تمامی عرصه های اجتماعی و به ویژه در ایجاد کسب و کار و فرصت های شغلی می تواند سبب رشد و پویایی اقتصاد دانش بنیان و تجارت الکترونیک شود.

تمام شهرهای استان سمنان تحت پوشش اینترنت نسل چهارم(۴G) است، ۹۵ درصد جاده‌های استان تحت پوشش آنتن دهی اپراتور همراه اول و ۷۰ درصد جاده‌ها تحت پوشش اپراتور ایرانسل است.
۲۱۹ روستای استان دارای پوشش اینترنت است و بیش از ۹۵ دفتر خدمات ارتباطی در مناطق روستایی ارائه خدمات می‌کنند.
۳۶۰ هزار و ۳۱۰ مشترک تلفن ثابت و ۱۲۰ سامانه پوشش اینترنت پرسرعت در استان سمنان وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول