بروکراسی مجوز به پلتفرم های آنلاین آسیب می‌زند

مجازیست- سمیه محمودی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:
  • باید زمینه‌های تحقق اهداف سال جهش تولید فراهم شود؛ نه اینکه با بهانه تراشی‌هایی همچون لزوم دریافت مجوزهای متعدد و بی‌مورد از فروشندگان پلتفرم‌های آنلاین به کسب و کارهای خانگی و روستایی آسیب وارد شود.
  • در شرایطی که تمایل مردم به خرید آنلاین افزایش پیدا کرده نباید برای فعالیت فروشندگان حقیقی فروشگاه‌های آنلاین محدودیت ایجاد شود؛ چون فروشگاه‌های آنلاین در دروان کرونا در کاهش تردد مردم تاثیر بسزایی داشته اند.
  • باید تمامی مشاغل برای فعالیت خود مجوز داشته باشند، اما نباید با بهانه‌تراشی‌هایی مانند الزام به دریافت مجوزهای متعدد و بی‌مورد در جهت حذف فروشندگان حقیقی زیرمجموعه فروشگاه‌های آنلاین حرکت کرد؛ چراکه فروشگاه‌های آنلاین مجوز اختصاصی اتحادیه استارتاپ‌ها را دارند.
  • پذیرفتنی نیست که دولت به جای پذیرش فناوری‌های جدید با آن‌ها به مقابله و مخالفت بپردازد؛ آن هم فروشگاه‌های آنلاین که رونقشان باعث اشتغال‌زایی و رونق تولید می‌شود. اکنون دنیا به سمت استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای رونق کسب و کارها می‌رود؛ قطعا در کشور ما هم رونق کسب و کارهای اینترنتی موجب جهش تولید، کمک به معیشت مردم و آسودگی خیال آنها در تامین نیازهای روزانه می شود.
  • بروکراسی و پیچ و خم اداری در مسیر صدور مجوز باعث شده بسیاری از افراد عطای فعالیت در عرصه کسب و کارهای جدید و مشاغل خانگی و روستایی همچون فروش اجناس‌شان از طریق فروشگاه‌های اینترنتی را به لقای آن ببخشند؛ پس باید فکری برای بهبود این شرایط شود.

/ایسنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول