اینترنت، بستری مناسب برای کارآفرینی خلاقانه است

مجازیست-در ادامه برگزاری کارگاه‌های توان‌افزایی و مهارت‌آموزی، کارگاه کسب‌وکار اینترنتی با تمرکز بر اوضاع پساکرونا، به همت بنیاد نخبگان خراسان‌شمالی و با همکاری مرکز رشد بجنورد و مرکز روستای خلاق شیروان برگزار شد.

صلواتی‌زاده، عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان:

  • کارآفرینی، ایجاد ثروت و ارزش جدید از طریق تعهد، ایجاد خلاقیت و بکارگیری نیروی کار و ابزار تکنولوژی است.
  • اولین قدم برای ایجاد کسب‌وکار، ایده‌پردازی و خلاقیت در معنای استفاده از فرصت‌های موجود است. یکی از شیوه‌های خلاقیت الهام گرفتن است که در مواقع خارج شدن از عالم مادی صورت می‌پذیرد.
  • تبعات کارآفرینی، پیامدها و منفعت‌های مثبت آن است که سبب ایجاد اشتغال، ایجاد ارزش‌افزوده، افزایش بهره‌وری و ایجاد طوفان فکری و خلق تکنولوژی (بالارفتن سطح تکنولوژی) و رشد اقتصادی شده که در نتیجه سبب کاهش نرخ بیکاری در جامعه می‌شود.
  • چند نمونه از انواع کسب‌وکار در اینترنت و فضای مجازی به حوزه آموزش، خدمات فروشگاه‌های اینترنتی تقسیم می‌شود که هر یک از این موارد زیر‌شاخه‌ها و تنوع فراوانی دارند.
  • برای ایجاد هر شغل در حالت عادی باید هزینه زیادی را کارفرما یا سازمان بکارگیرنده بر عهده بگیرد ولی در فضای مجازی به راحتی و به سهولت می‌توان در مدت زمان اندک و با هزینه کمتر و با اخذ مجوز از سازمان‌های مربوطه در حوزه کسب‌وکار اینترنتی، فعالیت و کسب درآمد کرد.
  •  اینترنت فرصت خوبی برای اشتغال در ایجاد کرده است و در بحث خدمات در اینترنت، انواع خدمات را می‌توان مثال زد که خیلی سریع، کاربردی و ارزان صورت می‌پذیرد؛ به عنوان نمونه حوزه آموزش که بسیار مفید و قابل دسترس و یک فرصت مناسب برای مهارت‌آموزی است. علاوه بر آن می‌توان از طریق نیازسنجی علایق مردم و سرمایه‌گذاری در این زمینه، مشاغل متعددی ایجاد کرد.
  • در این کارگاه مفاهیم معرفی کسب‌وکار اینترنتی، مزیت‌های کسب‌و‌کار اینترنتی، مراحل راه اندازی کسب‌و‌کار اینترنتی، مدل‌های درآمدی کسب‌و‌کار اینترنتی، ساختار پلتفرمی، ایده‌پردازی، تعریف مسئله و ارائه راه‌حل، نیازسنجی بازار، تیم‌سازی، بودجه‌بندی، مشاوره و منتورینگ، نمونه‌ی اولیه، راهکارهایی برای موفقیت در کسب‌و‌کار و دلایل شکست کسب‌و‌کار اینترنتی، تشریح و تبیتین شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول