«کپی رایت» گریبان فیس بوک را گرفت

مجازیست-اگر شما هم از علاقه مندان فیلم های سینمایی هستید، تنها کافی است سری به گروه های فیس‌بوکی بزنید تا برترین فیلم های روز جهان را از این گروه ها دانلود کنید. اما همین قابلیت و دانلود فیلم های روز دنیا در فیسبوک حاشیه ساز شد.

گروهی از شرکت های فیلمسازی به فیس‌بوک معترض هستند که چرا اجازه می دهد کاربران به سهولت فیلم های مختلف را از آن دانلود کنند.

بر همین اساس نیز فیس‌بوک اخیرا با مشکل سرقت ادبی مواجه شده است و خبری منتشرکرده  که نشان می دهد گروه های مختلف با اعضایی پر تعداد در این شبکه اجتماعی وجود دارد که در آن فیلم های روز سینمای هالیوود قرار داده می شود و موضوع کپی رایت نیز در این شبکه ها رعایت نمی شود.

بسیاری از این گروه ها خصوصی نیستند و در نتیجه کاربران به سهولت در آن ها عضو شده و فیلم دانلود می کنند.جالب است بدانید تاریخ تاسیس این گروه های فیسبوکی نیز جدید نیست  و بعضی از آنها از سال ۲۰۱۶ فعالیت خود را شروع کرده اند.

فیسبوک اعلام کرده مسئولیت این مشکل بر دوش فعالان حوزه کپی رایت است و اگر گروه فیلمسازی تصور می کنند که فیلمشان سرقت شده بهتر است هر چه سریع تر گزارش دهند.

در سیستم فیسبوک ابزار Rights Manager وجود دارد که این امکان را در اختیار تولید کنندگان قرار می دهد تا آثار آنها دزدیده یا کپی نشود اما مشکل اصلی این است که این ابزار باگ هایی دارد و در نتیجه چندان مورد توجه واقع نمی شود.

/انتخاب/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول