اسنپ فعلا تمایلی برای ورود به بورس ندارد

مجازیستمحمد خلج، مدیرعامل جدید اسنپ در اولین نشست خبری:

  • تعامل تنها راه حل مشکلات است و اسنپ اصلا به دنبال انحصار نیست و بیشتر به دنبال به دست آوردن سهم بیشتری از بازار است که مفهومی کامل مجزا از انحصار دارد و نیز اسنپ فعلا تمایلی برای ورود به بورس ندارد.
  • انحصار با رقابت متفاوت است، ما دنبال رقابت هستیم و به‌دست آوردن سهم بازار بیشتر و هیچ اعتقادی به انحصار نداریم.
  • ورود به بورس مستلزم آمادگی است و ما در سال‌جاری برنامه‌ای برای ورود به بورس نداریم؛ اما در حال مطالعه و ارزیابی هستیم و ریسک‌ها و معایب و مزایای آن را شناسایی می‌کنیم.
  • من به واسطه همکاری چهارساله‌ای که با اسنپ داشتم و به دلیل آشنایی با مدیران میانی و عملیاتی مجموعه اسنپ، توسط هیات مدیره انتخاب شدم و حضور من به واسطه آشنایی بود و تغییر خاصی ایجاد نمی‌شود و روال سابق طی می‌شود. من هم امیدوارم بتوانم با حضور خود به مجموعه اسنپ کمکی کرده باشم. با سهامداران خارجی هم به خاطر انتقال دانش مدیریتی تعامل داریم که همچنان این تعامل ادامه دارد.
  • صرف‌نظر ازسرمایه‌گذاری ایرانسل در اسنپ، ما به دنبال تعامل با بازیگران اصلی و قدرتمند درحوزه‌های مختلف هستیم و چون من پیش از آنکه وارد مجموعه اسنپ شوم، مدیریت پروژه‌ها و هم‌افزایی دو مجموعه ایرانسل و اسنپ را به عهده داشتم، بنابراین به دنبال همکاری جدی بین این دو مجموعه هستم البته باید فعالیت‌های بسیاری در این زمینه انجام شود و امیدواریم همکاری خوبی ایجاد شود.
برنامه‌های مدیرعامل جدید اسنپ
  • من به واسطه فعالیت خود با اکوسیستم استارت‌آپی آشنا شدم. از سال ۲۰۱۶ که تصمیم ایرانسل برای سرمایه‌گذاری در اسنپ جدی شد، من نیز جزو تیم برای مذاکرات این سرمایه‌گذاری بودم و در سال ۲۰۱۷ که این سرمایه‌گذاری نهایی شد، در جلسات هیات مدیره اسنپ شرکت کردم و در چند پروژه این شرکت درگیر شدم. پس از آنکه آقای علاقبند از شرکت رفتند به وسطه آشنایی من با مجموعه اسنپ و تایید هیات مدیره به عنوان مدیرعامل انتخاب شدم.
  • شرکت‌های بزرگ برای دستیابی به اهداف خود برنامه‌های مشخصی در مقاطع زمانی مختلف بلند مدت، میان‌مدت و کوتاه مدت تدوین می‌کنند. از این جهت در شرکت اسنپ هم چشم‌انداز و برنامه راهبردی توسط هیات مدیره و سهامداران مشخص شده است.
  • برنامه تهیه و تنظیم شده و یک ساختار یکپارچه را شکل داده و وظایف تمام ارکان و همکاران براساس آن ساختار مشخص شده است و همه در تلاش هستیم تا براساس برنامه‌ها به اهداف تعیین‌شده دست پیدا کنیم.به واسطه ساختار یکپارچه حذف و ورود افراد خدشه‌ای به این ساختار وارد نمی‌کند.
  • علاوه بر برنامه‌های توسعه‌ای شرکت از قبیل توسعه جغرافیایی و توسعه محصولات، به صورت خاص باید بگویم که ما ذینفعانی داریم که باید با آنها تعامل کنیم چرا که آنها می‌توانند به ثبات شبکه ما کمک کنند.
ذینفعانی که باید با آنها تعامل کرد
  • اولین گروه ذینفعان حاکمیت و نهادهای قانونگذاری هستند که در شرایط فعلی تعامل با حاکمیت از اهمیت بسیاری برخوردار است.
  • در چند ماه اخیر تعامل خوبی با نهادها و ارگان‌ها برقرار کردیم. به عنوان مثال در حوزه تخصیص سهمیه سوخت، وزارت کشور و ستاد مقابله با کرونا از شرکت‌های حمل و نقل اینترنتی حمایت خوبی کردند و سهمیه سوخت را به نوعی افزایش دادند که از ۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر به ۸.۷۵ لیتر تا سقف ۳۰۰ لیتر افزایش یافت و برای خودروهای دوگانه سوز از ۴.۲ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش به ۵.۲۵ لیتر تا سقف ۱۸۰ لیتر افزایش داشت.
  • باید قوانین و مقررات منطبق با فعالیت شرکت‌های استارت‌آپی باشد به خصوص در حوزه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی و بیمه‌هایی که نیاز رانندگان است، باید بازنگری جدی‌تری صورت بگیرد. در این خصوص ما آمادگی کامل برای تعامل با نهادهای ذیربط را داریم و امیدواریم با همکاری مشترک قوانین و مقررات مناسبی در این حوزه وضع شود.
  • به تازگی اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی این امکان را فراهم کردند تا رانندگان بتوانند از بیمه بهره‌منده شوند. البته به نظر من این پایان کار نیست و باید کارهای بیشتری در حوزه بیمه انجام شود و قوانین نیز در این زمینه باید مورد بازنگری قرار گیرند.
  • ما در چند ماه اخیر دستاور خوبی داشتیم و توانستیم خط اعتباری دائم برای حمایت مالی از رانندگانی که به واسطه شیوع کرونا آسیب دیده‌اند برقرار کنیم. طبق آخرین آمار ما که مربوط به  ۱۴ و ۱۵ تیرماه است، هزار و صدنفر در ۳۱ استان دریافت کردند که مجموع مبالغ وام‌ها ۲۶ میلیارد ریال است. این برنامه ما همچنان ادامه خواهد داشت و تا پایان تیرماه نیز قصد داریم تا به افرادی که از شرایط کرونا متضرر شدند، تسهیلات اعطا کنیم.
  • ما اکنون پلتفرمی داریم که سرویس‌های متنوع به کاربران عرضه می‌کند؛ از بحث خرید بلیت تا خرید از سوپرمارکت و خرید غذا و ارسال بسته. خوشحال هستیم که چنین پلتفرمی ایجاد شده است تا افرادی که ایده دارند، سرویس خود را براین بستر عرضه کنند. به تازگی سرویس اسنپ دکتر راه‌اندازی شده است و امیدواریم در آینده ایده‌های بیشتر جذب کنیم.
  • در راستای رسیدن به منافع مشترک تعامل خود را بیشتر خواهیم کرد.
/پیوست/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول