وام و حمایتهای بیمهای از رانندگان تاکسی اینترنتی
مجازیست–محمد خلج، مدیرعامل اسنپ در نخستین جلسه مطبوعاتی:
- بهرغم آنکه بحث حضور استارتآپها در بورس این روزها بسیار مطرح میشود، اما خود اسنپ صرفا در حال سنجش وضعیت است و حداقل تا پایان امسال هیچ برنامهای برای ورود این شرکت به بازار سرمایه وجود ندارد.
- کرونا قطعا تاثیر زیادی روی این شرکت داشته ولی این تاثیر متغیر بوده مثلا در حوزه گردشگری عملا شاهد توقف بازار بودهایم، اما در مقابل در حوزه سفارش اقلام سوپرمارکتی این شرکت با رشد تقاضا و خدمات مواجه شده است. در مورد خود تاکسی اینترنتی مدیرعامل اسنپ میگوید کرونا بر کاهش سفرها موثر بوده، اما به تدریج سطح تقاضا و سفر در این عرصه با رشد مواجه شده است.
- هماکنون این شرکت ۳۰ میلیون کاربر دارد و حدود دومیلیون راننده هم اپلیکیشن اسنپ را نصب کردهاند، اما نصب فعال این اپلیکیشن حدود ۶۰۰ هزار است.
- براساس این استراتژی اسنپ تمامی سرویسهای متعلق به این گروه را در یک اپلیکیشن گردهم آورده است.
- این استراتژی به رشد جمعی گروه اسنپ کمک زیادی کرده است و در عین حال قرار است در آینده نیز با اضافه شدن سرویسهای دیگری کاملتر شود.
- قبول دارم که این استراتژی ریسکهایی هم به دنبال دارد، از جمله اینکه ممکن است هر اتفاقی برای یکی از اپلیکیشنهای زیرمجموعه به کل اسنپ تعمیم داده شود. با اینحال هرکدام از بخشهای اسنپ دارای مجموعه مدیریتی مختص به خود هستند و خود در برابر اتفاقات پیش رو پاسخگو خواهند بود.
- اسنپ همچنین به دنبال توسعه خدمات خود در خارج از کشور هم هست.
حمایت از رانندگان
- رانندگان یکی از ذینفعان مهم این شرکت هستند و تجربه موفقی که از همکاری با وزارت کشور و شهرداری به دست آمده و منجر به تامین بنزین رانندگان شده را حالا با سازمان تامیناجتماعی آغاز کردهاند تا حمایت بیمهای از رانندگان صورت گیرد. این حمایتها حالا در حد کمک به ارائه بیمه خویشفرما به رانندگان است.
- تاکنون ۲۶ میلیارد ریال وام با کمک بانک رسالت به رانندگان پرداخت شده است.
/دنیای اقتصاد/
Pingback: شما کمیسیون رو کم کن، وام پیشکش! – مجازیست