انتقاد فرماندار اسلامشهر از رهاسازی فضای مجازی

مجازیستمسعود مرسلپور، فرماندار شهرستان اسلامشهر، امروز در هفتاد و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی اسلامشهر:

  • مدیریت فضای مجازی در ترویج فرهنگ اسلامی و اصیل ایرانی فراموش و رها شده و بیشتر دنبال تخریب یکدیگر و فعالیت‌های سیاسی است.
  • در شرایط فعلی که به لحاظ هجمه‌های فرهنگی عظیم دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی بر علیه کشورمان وجود دارد، تمام تلاش بدخواهان نظام این است که به ترفندهای مختلف با واگرایی به فرهنگ عظیم اسلامی این نظام و مملکت به شدت دامن بزنند و با استفاده از هر ابزار و روشی درصدد تحقق این امر هستند.
  • متأسفانه آنچه که در دنیا اکتشاف و اختراع دارد نباید ابعاد منفی آن را هم از یاد برد، امروزه در حوزه استفاده از دستاورد جدید دنیای ارتباطات جهان، شاهد افزایش بی‌اخلاقی‌ها و ترویج دروغ و غلو برخی مسائل کذب و ترویج نوعی بی‌فرهنگی محض در بین جوانان و ترویج فرهنگ بی‌بند و باری و ابتذال در میان اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان هستیم.
  • در برابر این همه حملات و هجمه‌های فرهنگی که بر همه خانواده‌ها و به ویژه فرزندان اثرگذار شده، خلاء و مشکل داریم؛ مدیریت فضا برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و غلبه بر تهاجمات فرهنگی دشمن رها شده است، در صورتی که می‌توان با استفاده بهینه از این فضا بر مشکلات فرهنگی غلبه کرد.
  • متأسفانه در فضای مجازی به جای انجام فعالیت‌های فرهنگی و دینی بیشتر دنبال تخریب افراد، ایراد، افترا و تهمت و یا فعالیت‌های سیاسی و مطرح کردن چهره های سیاسی و مواردی از این دست بوده و از این فضا مورد استفاده قرار می‌گیرد، در شرایط فعلی بسط و گسترش مدیریت فضای مجازی در حوزه فرهنگ ایرانی اسلامی یکی از کارکردهای اعضای شورای فرهنگ عمومی با مسؤولیت دبیرخانه این شورا است.
  • در شهرستان اسلامشهر با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا و تعطیلی فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی ستاد توسعه فعالیت های قرآنی شهرستان با استفاده از ظرفیت فضای مجازی توانسته با تولید و اجرای برنامه‌های قرآنی موفقیت‌های زیادی را کسب و زمینه گرایش و آموزش افراد بی‌شماری را به انجام فعالیت‌های قرآنی به وجود آورد و مورد استقبال قرار گیرد.
  • بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی به علت ضعف عملکرد فرهنگی دستگاه‌های مختلف کشور در زمینه‌های مختلف فرهنگی اجتماعی و غیره است، در شرایطی که بستر برگزاری برنامه‌های چهره به چهره در کشور وجود ندارد، با استفاده از ظرفیت فضای مجازی می‌توان بسیاری از این برنامه‌ها را به مرحله اجرا در آورد.
  • در فضای عمومی باید تلاش کنیم و از این فضا در جهت ترویج فرهنگ اسلامی و مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمنان، فعالیت‌های چشمگیری صورت گیرد، متاسفانه عدم وجود تصمیمات متحد و موازی کاری در برنامه‌های فرهنگی، گاهی اوقات مغایر با سیاست‌های فرهنگی شهرستان به اجرا در می‌آید.

/فارس/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول