سواد رسانه بدون برنامه فرهنگی برای مهار فضای مجازی اثربخش نیست

مجازیستآزاده رجبی، کارشناس اداره کل اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان در نشست تخصصی «حجاب و عفاف در آئینه رسانه ها و فضای مجازی»:

  • پیش از سال ۹۸ در حوزه عفاف و حجاب ۲۶ دستگاه در خصوص عفاف و حجاب وظیفه مندی داشتند و در سال ۹۸ برخی از وظایف دستگاه ها در این خصوص افزوده شد و علاوه بر آن تعداد نهادهای مرتبط به امر عفاف و حجاب  به ۳۲ دستگاه رسید.
  • حیا زدایی جامعه در فضای مجازی در کارکردهای اصلی عفاف و حجاب در نظر گرفته نشده است و بررسی نکردیم که دشمن چه کارهایی در این زمینه انجام داده است.
  • در حوزه فضای مجازی همه از وجود شبکه های مخرب عفاف و حجاب آگاهی داریم و برخی بیان می کنند برای کاهش این آسیب ها باید سواد رسانه ای را بالا ببریم ولی کانادا که دومین کشور در جهان از نظر آسیب های اجتماعی است ۳۰ سال این کار را انجام داده و هنوز به نتیجه نرسیده است.
  • در کنار آموزش سواد رسانه ای به جامعه باید به برخی از اقدامات فرهنگی و آموزشی نیز بپردازیم و به واسطه هشت سال دفاع مقدس در دهه ۶۰ بسیاری از بانوان ما چادری و محجبه بودند اما از این جو ایثار و شهادت فاصله گرفتیم و این مهم باعث بروز برخی از معضلات شده است.
  • در حوزه فضای مجازی توانمند بودن جوانان را باور نکردیم.

/گلستان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول