لزوم هماهنگی ملی برای کنترل واردات بازی‌های غیرمجاز

مجازیست-واردات بازی‌های ویدئویی و رایانه‌ای غیرمجاز یکی از چالش‌های همیشگی صنعت بازی ایران است. موضوعی که یکی از دغدغه‌های همیشگی فعالان صنعت بازی در ایران، خانواده‌ها و مسئولان قضائی و انتظامی کشور است. این نگرانی انگیزه برگزاری نشستی میان معاون نظارت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شد تا درباره مسئله بازی‌های غیر مجاز گفتگو کنند.

هم افزایی، توسعه و تکمیل اقدامات نظارتی در عرصه بازار بازی‌های ویدئویی، محور اصلی صحبت‌های این نشست بود.

امیر محمد پرهام‌فر، مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

  • ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای توسعه و تکمیل اقدامات نظارتی برای کنترل واردات محصولات فرهنگی غیرمجاز آمادگی دارد.
  • دستگاه‌های مرتبط از جمله وزارت صمت، گمرک و اتاق اصناف ایران می‌توانند در یک حرکت همگرا نسبت به اعمال مقررات کنترلی در خصوص واردات فیزیکی بازار بازی‌های ویدئویی و رایانه‌ای غیرمجاز یکپارچه عمل کنند.

عقیل منصوری، معاون نظارت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای:

  • گردش مالی بسیار زیادی که در واردات بازی‌های ممنوعه به صورت فیزیکی صورت می‌گیرد، اثرات مخربی بر اقتصاد کشور دارد.
  • حفظ سلامت نظام خانواده خصوصاً نسل نوجوان و جوان که مخاطب اصلی بازی‌های ویدئویی هستند، در میان سیاست‌گذاران صنعت بازی کشور باید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد. تبیین، تقویت و ترویج مبانی فرهنگی و هویت اسلامی ـ ایرانی از طریق این صنعت، یکی از اهداف مهم بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای است. در همین راستا، در بحث کنترل بازی‌های غیر مجاز، صیانت از مرز‌های اخلاقی و اعتقادی بالاترین اولویت ما است.

/باشگاه خبرنگاران جوان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول