پست‌های توهین‌آمیز برای بنیان‌گذار فیس بوک گران تمام شد

مجازیست-به تازگی خبری در فضای مجازی منتشر شده که بسیاری را متعجب ساخته است. بر اساس این خبر شرکت‌های جهانی بزرگ تبلیغاتی طی چند روز گذشته تبلیغات خود را از فیس بوک و اینستاگرام خارج کرده‌اند.

یونیلیور (Unilever)، یکی از بزرگترین تبلیغ‌کنندگان روی کره زمین، به تازگی اعلام کرده است که تمام تبلیغات خود در این شبکه اجتماعی را تا آخر ۲۰۲۰ لغو می‌کند. یونیلیور محصولات بسیاری از شرکت‌های بزرگ را تولید می‌کند؛ از این محصولات می‌توان به صابون داو (Dove)، چای و سوپ لیپتون، بستنی Breyer و بسیاری از محصولات مصرفی دیگر اشاره کرد. علاوه بر این شرکت، روز گذشته کوکاکولا نیز یک اعلامیه مشابه منتشر کرد. بر اساس این اعلامیه، شرکت مذکور حداقل تا ۳۰ روز آینده در هیچ کدام از شبکه‌های اجتماعی سراسر جهان تبلیغ نمی‌کند. این در حالی است که دو شرکت دوکرز و لوی نیز روز جمعه به این تحریم پیوستند.

دلیل تحریم شدن فیس بوک از سوی شرکت‌های تبلیغاتی

این شرکت‌ها در تلاش هستند تا با برگزاری یک نشست، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت فیس بوک، مارک زاکربرگ را متوجه نارضایتی خود کرده و در این راستا تغییری ایجاد کنند. با خروج تبلیغات آن‌ها، درآمد فیس بوک پایین‌تر از انتظارات قرار می‌گیرد و در حال حاضر این موضوع بر قیمت سهام آن تاثیر گذاشته است. دیروز سهام این شرکت ۸.۳ درصد کاهش یافت و ارزش آن نیز ۵۶ میلیارد دلار کم شد. زاکربرگ شخصاً ۷ میلیارد دلار ضربه خورد، اگرچه ارزش خالص وی هنوز ۸۲.۳ میلیارد دلار است.

شرکت‌های فوق به عدم موفقیت فیس بوک در حذف پست‌های توهین‌آمیز معترض هستند. به عنوان مثال، روز پنجشنبه اتحادیه مبارزه با بدنام سازی (Anti-Defamation League) نامه‌ای منتشر کرد که نشان می‌دهد چگونه آن‌ها یک آگهی تبلیغاتی از Verizon را یافته‌‎اند که در کنار یک فیلم از گروه QAnon قرار گرفته است. در این ویدئو هشدار‌های عجیبی از سوی گروه مذکور داده می‌شود که می‌توان از آن‌ها به برنامه آژانس مدیریت اضطراری فدرال (FEMA) برای جنگ داخلی اشاره کرد. حتی این گروه ادعا کرده است که در حال حاضر آمریکایی‌ها در مناطق نظامی قرنطینه هستند. در این نامه همچنین آمده است که روزانه ۴۲ درصد از کاربران فیس بوک آزار و اذیت مجازی را تجربه می‌کنند.

/ باشگاه خبرنگاران جوان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول