حفظ حریم خصوصی در شبکه‌های اجتماعی یک اولویت همگانی است

مجازیستسرهنگ علی موالی، رئیس پلیس فتا استان قم:

  • یکی از راه‌های جلوگیری از آسیب‌های حضور در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی عدم تولید و انتشار اطلاعات شخصی توسط خود شخص است، و همان‌طور که ما دائماً در فضای حقیقی با یک سری افراد در جامعه در ارتباط هستیم که شامل حوزه ارتباطات فردی ما در زندگی روزمره می‌شود؛ بهتر است در فضای مجازی هم اطلاعات خصوصی را نسبت به اهمیت آن دسته‌بندی کرده و در انتشار آن دقت و هوشیاری لازم را داشته باشیم.
  • افشای اطلاعات حریم خصوصی شاید موجب ناراحتی، دل‌زدگی از اجتماع، ایجاد خسارت، شرمساری یا بعضی موارد دیگر برای فرد در جامعه شود و به همین خاطر است که افراد نمی‌خواهند این اطلاعات به هر نوعی شده چه از طرف خود فرد و یا اشخاص ثالث در جایی افشا شود چرا که این اطلاعات حریم خصوصی فرد در زندگی یا در فضای مجازی آن‌ها است.
  • کاربران در فضای مجازی اگر اطلاعات کافی در خصوص شبکه اجتماعی مورد نظر خود ندارند، به آن وارد نشوند، زیرا که ورود و عضویت بدون آگاهی از تهدیدات و آسیب‌ها، باعث نشر اطلاعات و سوءاستفاده از محتوای شخصی کاربر می‌شود.
  • شبکه‌های اجتماعی بستر مناسبی جهت ارسال تصاویر خصوصی و خانوادگی نیست و از تبعات این انتشار و به اشتراک گذاری افتادن در دام مجرمان سایبری است لذا کاربران می‌بایست به سایت‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی اطمینان نکنند و هشدار‌های پلیسی را جدی بگیرند.

/باشگاه خبرنگاران جوان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول