برگزاری مسابقات فرهنگی هنری در شاد

مجازیست-علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی، وزارت آموزش و پرورش:

  • یکی از برنامه‌های موجود در وزارت آموزش و پرورش این است که از فضای مجازی به گونه ای استفاده شود تا دانش‌آموزان به این فضا علاقه مند شوند وبه فعالیت آسیب‌شناسی شده بپردازند و به جهت این که استفاده از فضای مجازی در ساعات غیر آموزشی برنامه ریزی شده نبود، با ایجاد برنامه شاد، فضایی فراهم آمد تا دانش آموزان بتوانند، به صورت رایگان در فضای مجازی، از ظرفیت های آموزشی استفاده کنند.
  • برنامۀ شاد، به جهت رایگان بودن آن، دانش آموزان می توانند به سهولت، از ظرفیت هایش استفاده کنند و امید آن داریم تا با تکیه بر این بستر استعدادهای موجود در دانش‌آموزان توانمند در مناطق محروم شناسایی شده و مورد بهره برداری قرار گیرند.
  • محتواهای بسیار خوب توسط دانش آموزان توانمند در فضای مجازی به وزارت آموزش و پرورش ارسال می‌شود و امید آن داریم تا فضای مجازی بستری مناسب برای استفاده دانش آموزان علاقه مند به هنر باشد.
  • طیف گسترده این مسابقات فرهنگی و هنری، حوزه‌هایی همچون هنرهای دستی، تجسمی، آوایی، رسانه و فضای مجازی، آفرینش‌های ادبی و فیلم و هنرهای نمایشی را دربر می‌گیرد.
  •  این جشنواره علاوه بر اهداف اصلی که ذکر شد می‌تواند در زنده نگه‌داشتن هنرهای بومی – محلی و احیا هنرها و صنایع‌دستی فراموش ‌شده نقش بسزایی داشته باشد. زیرا رشته‌هایی در آن شرکت می‌کنند که در حال از بین رفتن و انقراض هستند مانند نمدمالی، کاشی‌کاری، نگارگری و رشته‌های دیگری که در گوشه‌کنار این کشور پهناور روزگاری در سبد خانوار قرار داشته و اکنون به‌واسطه شرایط و بعضاً بی‌مهری در حال از بین رفتن هستند.
  • مسابقات امسال را باید به‌صورت مجازی و از طریق شبکه شاد و پورتال آموزش‌وپرورش برگزار کنیم و روند مسابقات در حدود یک ماه طول خواهد کشید و از ۲۸ تیر آغاز و تا ۲۸ مرداد ادامه خواهد داشت.

/فارس/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول