فضای مجازی بستری مناسب برای عرضه محصولات فرهنگی و هنری

مجازیستوحیدرضا قناعتیان، دبیر بخش هنرهای نمایشی سی و هشتمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان سراسر کشور «فردا:

  • سی و هشتمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان سراسر کشور زمانی در حال برگزاری است که با همه گیری و گستردگی بیماری کرونا همراه شده، و این در حالیست که استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های رسانه و فضای مجازی در این دوره بیشتر از هر زمان دیگر خود را نمایان ساخته است.
  • جشنواره طبق روال معمول که در سطح منطقه استان و کشور برگزار می‌شود و امسال نیز روند عادی خود را ادامه خواهد داد و همچنین در این دوره پس از برگزاری در سطح منطقه به علت شیوع بیماری کرونا دوره‌های استانی و کشوری آن متوقف شده و از آن به بعد به شکل غیر حضوری و از طریق شبکه‌ دانش آموزی شاد، برگزار می‌شود.
  • شرایط جدید فرصتی را برای تولید آیتم‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف به موازات داوری آثار فرهنگی هنری فراهم آورده است و از این فرصت می‌توان به خوبی برای تولید آیتم‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف در حوزه هنرهای نمایشی و فیلم استفاده کرد.
  • ظرفیت «شبکه شاد» که در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است فضای مجازی را به بستری مناسب برای عرضه محصولات فرهنگی و هنری دانش‌آموزان تبدیل کرده است.
  • آموزش نقالی و نمایشنامه‌نویسی، فیلم سازی، ایده یابی ساخت عروسک های نمایشی، نگارش نقد و فیلمنامه را از جمله مهمترین دوره‌های آموزشی برشمرده که می‌تواند در نرم افزار شاد در اختیار دانش‌آموزان قرار بگیرد و بر همین اساس جشنواره فرهنگی و هنری فردا فرصتی است برای اینکه هم برگزار کنندگان و هم شرکت کنندگان به طور جدی استفاده از امکانات فضای مجازی را تجربه نمایند.
  • دبیرخانه سی و هشتمین دوره مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان سراسر کشور به عنوان فردا از بیست و هشتم تا سی و یکم تیر یکم تیرماه ۱۳۹۹ به همت اداره کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در حوزۀ دریافت آثار هنری دانش‌آموزان در حال فعالیت است.

/روابط عمومی اداره آموزش و پروش شهرستان های تهران/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول