توسعه اینترنت ملی؛ مهمترین ماموریت‌های فراکسیون فضای مجازی مجلس

مجازیست-محمد رشیدی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی:

  • فراکسیونهای مختلفی در ابعاد و اهداف متفاوت در مجلس شکل می گیرد که یکی از این ها فراکسیون رسانه و فضای مجازی است؛ افراد بسیاری برای حضور در این فراکسیون مجلس شرکت کردند، در نهایت رای گیری شد و سیدنظام الدین موسوی رئیس این فراکسیون شد.
  • امروزه در بخش‌هایی از محتوای فضای مجازی با آسیب های جدی روبرو هستیم که اگر کنترل و مدیریت نشود و در آن تولید محتوا صورت نگیرد ممکن است افسار گسیخته به سمت ولنگاری و سقوط جوانان پیش رود.
  • اعضای فراکسیون رسانه و فضای مجازی دغدغه‌مند هستند که بتوانند اثرگذار عمل کنند و در این راستا مسیری را به همراه سایر نهادهای فرهنگی مرتبط  طراحی کنند.
  • امروزه فضای مجازی جزء حقیقی و لاینفک زندگی ما شده حتی در برخی مواقع گفته می شود زندگی حقیقی مجاز فضای مجازی شده است به گونه‌ای که در زندگی های امروزی فضای مجازی محور و اصل شده و نیاز است این فضا از نظر زیرساخت و توسعه سخت افزاری مدیریت شود.
  • امید است این فراکسیون با همراهی وزارت ارتباطات به ارتقا و افزایش زیرساختهای این حوزه کمک کند.
  • همچنین شیوع ویروس کرونا سبب شده آموزش به سمت فضای مجازی حرکت کند، بنابراین نیازمند ترمیم زیرساختها و توسعه آن هستیم از سوی دیگر در بحث اینترنت ملی با وجود اینکه سالهاست مطرح شده و مورد تاکید قرار گرفته کار خاصی انجام نشده که در این فراکسیون قابل پیگیری است.

بیشتر بخوانید: تعیین هیات رئیسه فراکسیون رسانه و فضای مجازی

/مرصاد/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول