شکست با همایون، پیروزی با سالار

مجازیست– با شیوع کرونا در اسفندماه سال گذشته، مدیران فرهنگی کشور به این نتیجه رسیدند که با برگزاری کنسرت‌های آنلاین برای مردم آنها را به خانه نشینی تشویق کنند که این کنسرت ها مورد استقبال فراوانی هم قرار گرفت. از مهم ترین علت‌های این استقبال همزمانی این اجراها با شب‌های عید نوروز و همچنین رایگان بودن آن‌ها بود. بنیاد رودکی، در دوران موج اول کرونا در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی هفت اجرای آنلاین رایگان را برگزار کرد.

اما با طولانی شدن کرونا، و رواج اکران آنلاین فیلم‌های سینمایی، ایده برگزاری کنسرت آنلاین داغ شد؛همایون شجریان تصمیم گرفت کنسرت خود را با حمایت مالی لنز ایرانسل در تالار وحدت به صورت انلاین برگزار کند؛ ایرانسل پیش از این اجرا اعلام کرد هرکس قصد تماشای این کنسرت را دارد یا باید ایرانسلی باشد یا اشتراک این برنامه را در لنز ایرانسل خریداری کرده باشد.

اما کنسرت آنلاین برخلاف اکران آنلاین به دلیل زنده بودن نیاز به زیرساخت‌های قوی‌تری نسبت به اکران آنلاین فیلم‌های سینمایی داشت. و این شد که بسیاری از کاربران لنز در زمان اجرای این کنسرت از عدم امکان اتصال به این اپلیکیشن ابراز نارضایتی کردند. هرچند ایرانسل اعلام کرد ۷۱۰هزار نفر موفق به تماشای زنده این برنامه شده‌اند، اما نگاهی به حجم اعتراضات کاربران ایرانسل و نارضایتی ایشان از کیفیت پخش کنسرت، نشان میدهد تعداد علاقمندان به تماشای کنسرت همایون شجریان بیشتر از این تعداد بوده است.

بیشتر بخوانید: ناتوانی لنز در پخش زنده کنسرت همایون شجریان

حال برای بار دوم ایرانسل تصمیم گرفته است کنسرت غیررایگان برگزار نماید؛ لنز اعلام کرده است، کنسرت غیر رایگان سالار عقیلی را در سوم مرداد ماه ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه که در تالار وحدت برگزار خواهد شد پوشش میدهد. با این تفاوت که برای تماشای این کنسرت، باید تمامی مشترکین و غیر مشترکین ایرانسل باید پیش ثبت نام انجام دهند؛ پیش ثبت نام برای ایرانسلی‌ها رایگان و برای سایر کاربران ۱۵هزار تومان است و تا یک ساعت و نیم قبل از برگزاری مراسم ادامه دارد.

حال جدا از اینکه آیا لنز و ایرانسل این‌بار می‌توانند از پس برگزاری یک کنسرت آنلاین بدون حاشیه بربیایند یا نه، برگزاری مجدد یک کنسرت نشان می‌دهد کنسرت‌های آنلاین با وجود مشکلات فراوانی که برای کاربران و اپراتور داشته، مورد استقبال اهالی موسیقی قرار گرفته و این قشر از جامعه هنری حاضر به امتحان مجدد این اتفاق شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول