۱۰ ترفند استفاده از واتس‌اپ که لازم است حتما بدانید

مجازیست-در صورتی که شما نیز یکی از این کاربران هستید مدنظر داشته باشید که می‌توانید با بهره‌گیری از قابلیت‌های مختلف این برنامه، کارایی بیشتری از آن طلب کنید. به همین منظور در این مطلب سعی خواهیم کرد ۱۰ مورد از بهترین و کارآمدترین قابلیت‌های این برنامه را با هم مرور کنیم.

کنترل زمان خوانده شدن پیام‌های ارسالی شما

هنگامی که دو تیکِ کنار پیام ارسالی شما آبی شوند بدان‌معناست که پیام شما توسط طرف مقابل خوانده شده است اما گاهی اوقات نیاز به جزئیات بیشتری در این خصوص دارید. در این مورد تنها کافی است پیام ارسالی خود را لمس کرده و انگشت خود را بر روی آن نگه دارید، حالا با انتخاب آیکون مربوط به اطلاعات بیشتر می‌توانید زمان دقیق را مشاهده کنید. در iOS می‌توانید با لمس و کشیدن پیام به سمت چپ، زمان را مشاهده کنید.

تعویض گوشی بدون از دست رفتن پیام‌ها

هنگامی که گوشی خود را تعویص می‌کنید می‌توانید تاریخچه گفتگوها را نیز همراه خود ببرید. در صورتی که از کارت حافظه جانبی بر روی دستگاه خود بهره می‌برید با رفتن به منو، قسمت تنظیمات، Chat Settings و پس از آن نهایتا انتخاب گزینه Backup Conversations نسخه پشتیبانی از این مکالمات را تهیه کنید.

حالا کافی است کارت حافظه را بر روی دستگاه جدید بگذارید و واتس‌اپ را نصب کنید و در زمان مشاهده پیغام مخصوص بازگرداندن پیام‌ها، مطابق دستورالعمل پیغام عمل کنید. در صورتی که پشتیبانی خود از گفتگوها را بر روی حافظه داخلی انجام می‌دهید می‌توانید از یک برنامه مدیریت فایل استفاده کرده و پوشه واتس‌اپ را یافته و آن را به‌ روش دستی انتقال دهید. پشتیبانی از گوگل درایو نیز در نسخه بعدی به این برنامه افزوده خواهد شد.

ارسال پیام‌های انبوه

با امکان بهره‌گیری از قابلیت ارسال پیام‌های انبوه می‌توانید در وقت خود صرفه‌جویی کنید اما استفاده از این قابلیت الزاما بدان‌معنا نیست که این پیام را در گروه‌ها ارسال کنید. قابلیت Broadcast به شما این امکان را خواهد داد تا یک پیام را به چندین مخاطب ارسال کنید.

با این وجود این پیام به عنوان یک پیغام خصوصی میان شما دو نفر باقی خواهد ماند. در اندروید با لمس منو، گزینه New Broadcast را انتخاب کنید. در iOS در صفحه مخصوص گفتگو گزینه Broadcasts List را انتخاب و پس از آن New List را برگزینید. به همین منوال در صورتی که پاسخی از طرف مقابل دریافت کنید این پاسخ تنها برای شما و نه تمامی لیست نمایش داده خواهد شد.

بازگرداندن پیام‌های حذف شده

واتس‌اپ به‌طور خودکار تمامی پیام‌های شما را هر روز صبح راس ساعت ۴ بر روی دستگاه پشتیبان‌گیری می‌کند. ساده‌ترین راه برای بازگرداندن پیام‌هایی که اخیرا حذف کرده‌اید حذف برنامه و نصب مجدد آن است.

در طول فرایند، واتس اپ از شما سوال خواهد کرد که آیا نیاز به بازگردانی نسخه پشتیبان دارید یا خیر؟ این گزینه، هفت روز گذشته را برای شما پوشش خواهد داد. در صورتی که قصد دارید گفتگوهای قدیمی‌تر را بر روی اندروید بازیابی کنید باید از برنامه‌ای مانند ES File Explorer استفاده کنید و به مسیر SDCard/Whatsapp/Databases رفته تا نسخه‌های پشتیبان خود را پیدا کنید.

فایل مورد نظر خود را به msgstore.db.crypt تغییر نام داده و اکنون به قسمت تنظیمات، برنامه‌ها، واتس‌اپ گوشی خود رفته و گزینه Clear Data را انتخاب کنید. سپس مجددا برنامه را اجرا و در هنگام مشاهده پیغام مبنی بر بازیابی گفتگوهای انجام‌شده، مطابق دستورالعمل پیش بروید.

استفاده از واتس‌اپ بر روی رایانه

در صورتی که مرورگر گوگل کروم بر روی رایانه یا لپ‌تاپ شما نصب شده است به وب‌سایت واتس‌اپ رفته و دستورالعمل‌های ارائه شده برای گوشی خود را دنبال کنید. پیش از هر چیز اطمینان حاصل کنید که گوشی هوشمند شما به اینترنت متصل شده است. بهتر است این اتصال از طریق وای‌فای انجام شود زیرا برنامه تحت وب همچنان همه چیز را از گوشی شما همگام‌سازی خواهد کرد.

واتس اپ را بازکرده و گزینه WhatsApp Web را در منو بیابید و اکنون کد QR را در مرورگر اسکن کنید. اکنون می‌توانید گفتگوها و هشدارها را مستقیما بر روی رایانه خود مشاهده کنید. متاسفانه این قابلیت بر روی سیستم‌عامل iOS قابل استفاده نیست.

غیرفعال کردن نمایش عکس‌های واتس‌اپ در فهرست عکس‌های دوربین

احتمالا شما نیز دوست ندارید عکس‌های دریافتی در واتس‌اپ در قسمت فهرست دوربین در iOS یا در برنامه‌هایی مانند گالری یا Photo در اندروید نمایش داده شود. در iOS با رفتن به قسمت تنظیمات، گزینه Privacy را انتخاب، اکنون گزینه Photos را لمس کنید و گزینه WhatsApp را غیرفعال کنید.

ایجاد میان‌بر برای گفتگوها

تمام آنچه باید انجام دهید لمس و نگه‌داشتن دست بر روی گفتگوی مورد نظر و انتخاب گزینه Add Conversation Shortcut از منوی پایین رونده است. این میان‌بر بر روی فضای خالی هوم‌اسکرین شما نمایش داده خواهد شد. با لمس و نگه داشتن دست می‌توانید آن را همانند آیکون برنامه‌ها یا ویجت‌ها جا به جا کنید.

بی‌صدا کردن هشدارهای مربوط به گفتگوهای گروهی

گاهی اوقات پیام‌های رد و بدل شده در گفتگوهای گروهی سروصدای زیادی به راه می‌اندازند. با این وجود شاید شما قصد نداشته باشید گروه را ترک کنید اما از سوی دیگر دوست ندارید هشدارها مرتبا تکرار شوند. در صورتی که از آیفون استفاده می‌کنید کافی است گفتگوی گروهی را باز کرده اکنون گزینه موضوع را لمس کرده تا صفحه مربوط به اطلاعات گروه باز شود و نهایتا گزینه Mute را لمس کنید.

در اندروید نیز کافی است گفتگوی گروهی را باز کرده و دکمه منو را لمس کنید و نهایتا Mute را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید بازه زمانی خاصی را مشخص و یا تیک گزینه Show Notifications را بردارید تا هشدارها را برای همیشه خاموش کنید.

قفل کردن برنامه واتس‌اپ

در سیستم‌عامل iOS بدون استفاده از جیلبریک هیچ راهی برای نیل به این هدف نیست اما در سیستم‌عامل اندروید گستره وسیعی از برنامه‌های امنیتی وجود دارند که گذرواژه‌ها یا پین‌ها را برای حفاظت از گفتگوهای واتس‌اپ فعال می‌کنند.

بد نیست نیم‌نگاهی به برنامه‌هایی مانند Messenger and Chat Block,AppLock و یا Smart App Lock بیندازید. برخی از این برنامه‌ها حتی در صورت تلاش افراد به‌منظور دسترسی غیرمجاز بدون واردکردن پین یا گذرواژه از آن‌ها عکس می‌گیرند تا بتوانید نهایتا عکس آن‌ها را مشاهده کنید.

در ویندوز فون می‌توانید برنامه WhatsApp Locker را امتحان کنید. در صورتی که از گوشی‌های بلک‌بری استفاده می‌کنید از برنامه Locks for Whats Messenger استفاده کنید.

مخفی کردن برچسب Last Seen

هنگامی که به نام مخاطبان دیگر در واتس‌اپ نگاه می‌کنید معمولا برچسب Last Seen در زیر نام آ‌ن‌ها مشاهد می‌شود. این قابلیت آخرین زمانی که طرف مقابل برنامه واتس‌اپ را چک کرده را نمایش می‌دهد. در صورتی که دوست ندارید افراد دیگر بتوانند این زمان را مشاهده کنند می‌توانید قابلیت Last Seen را بر روی مقدار Nobody تنظیم کنید.

با رفتن به قسمت تنظیمات، Account و سپس Privacy می‌توانید به این گزینه دسترسی داشته باشید اما مدنظر قرار دهید که فعال‌کردن این قابلیت مانع از این خواهد شد که شما نیز آخرین زمان سر زدن افراد به این برنامه را مشاهده کنید. در منوی Privacy همچنین می‌توانید عکس پروفایل و وضعیت خود را مخفی کنید و یا رسید‌های خوانده شدن پیام‌ها را خاموش کنید.

/فارنت به نقل از TIMESOFINDIA/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول