برنامه جامع مجازی را برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی تدوین کردیم

مجازیستسیاوش خرسندی، معاون فرهنگی دانشگاه امیرکبیر:

تمام فعالیت تشکل‌های دانشجویی در فضای مجازی دنبال می‌شود و انتخابات دو تشکل را نیز از طریق همین بستر برگزار کردیم و اعضای جدید شورای این تشکل‌ها انتخاب شدند. انجمن‌های علمی نیز درحال برنامه‌ریزی هستند تا از ۱۱ مردادماه انتخابات‌شان را برگزار کنند. البته بحث نظارت فرهنگی نیز همانند گذشته دنبال شده و مجوزها از طریق مدیریت فرهنگی صادر می‌شود و هیات نظارت نیز روی این مساله نظر می‌دهد. همچنین بسترهای لازم برای برگزاری انتخابات را نیز دانشگاه فراهم کرده است.

برنام را برای دوران کرونا تدوین کردیم و با توجه به اینکه باید رویکردهایمان را تغییر می‌دادیم، عملا جنس برنامه‌ها دچار تغییر می‌شد و نوع برنامه‌ها به‌سمتی رفت که برای اجرا در بستر فضای مجازی مناسب باشد. کانون‌ها، تشکل‌ها، برنامه‌های انگیزشی، آموزشی، پژوهشی و… همگی متناسب با این فضا تطبیق داده شد و در قالب برنامه جامعه آنلاین برای ۴ ماهه اول سال اجرا شده و اختتامیه آن نیز هفته آینده با حضور معاون فرهنگی وزیر علوم برگزار خواهد شد.

به‌نظر می‌رسد سال آینده نیز با موضوع کرونا درگیر هستیم و ممکن است فعالیت‌های حضوری محدود باشد از این‌رو لازم است تشکل‌ها، کانون‌ها و انجمن‌ها برنامه‌هایشان را به‌نوعی طراحی کنند که امکان اجرای آن به‌صورت غیرحضوری وجود داشته باشد. همچنین تنوع برنامه‌ها نیز باید به‌گونه‌ای باشد که مخاطب آنلاین را اقناع کند.

/فرهیختگان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول