کاهش ۲۳ درصدی درآمد توییتر در یک سال گذشته

مجازیست-توییتر به تازگی گزارش درآمد سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ خود را منتشر کرده و این آمار نشان می‌دهد علی‌رغم افزایش تعداد کاربران، انتظارات تحلیلگران از درآمد این شرکت برآورده نشده است. توییتر اظهار داشت که در مقایسه با ماه مارس، وضعیت تجارت تبلیغاتی این شرکت به طور متوسط بهبود یافته است، اما درآمد آگهی این شرکت همچنان نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید:توییتر از کاربرانش حق عضویت دریافت می‌کند

با این وجود، این گزارش نشان می‌دهد که سهام شرکت توییتر به میزان ۴.۱ درصد رشد داشته است.

رشد ۳۴ درصدی کاربران توییتر نسبت به سال

این گزارش زمانی منتشر شد که یک هفته از خبر هک حساب‌های کاربری این شبکه اجتماعی گذشته بود و حساب‌های افراد مشهوری مانند باراک اوباما و ایلان ماسک مورد حمله قرار گرفته بودند. کاربران روزانه توییتر در سه ماهه دوم سال جاری به میزان ۳۴ درصد نسبت به سال گذشته رشد کرده است که بالاترین نرخ خود از زمان شروع گزارش‌های این شرکت را نشان می‌دهد.

درآمد توئیتر ۲۳ درصد نسبت به سال گذشته افت کرده است

توییتر اعلام کرد که درآمد تبلیغاتی این شرکت در سه ماهه دوم سال جاری ۵۶۲ میلیون دلار بوده است که نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد کاهش داشته است. بر اساس این گزارش، درآمد‌های تبلیغاتی فقط در سه هفته گذشته ژوئن، ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. این شرکت اعلام کرده است که پس از مشکلاتی که در سرور تبلیغاتی آن در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ اتفاق افتاده بود، دوباره‌سازی این سرور را به اتمام رسانده است. پروژه تکمیل شده باید به توئیتر اجازه دهد تا تبلیغات بهتر را هدف قرار داده و از آن سودآوری کند.

توییتر در نامه خود به سهامداران این شرکت اشاره کرده است که قدمی فراتر گذاشته است و قصد دارد در برابر اطلاعات نادرست در فضای مجازی، به مبارزه بپردازد. همچنین پیشرفت‌های خاص برای کشف اطلاعات نادرست مربوط به کووید-۱۹ ارائه شده است.

/باشگاه خبرنگاران جوان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول