بازی کنید، ازدواجی شوید!

مجازیست– مطابق توافق وزارت ورزش و جوانان و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، و توافقی که در سال ۹۸ میان این دو نهاد منعقد شده است، مقرر شد کمپینی با هدف تبیین، تقویت و ترویج مبانی فرهنگی و هویت اسلامی ـ ایرانی از طریق صنعت بازی به مناسبت هفته ازدواج طراحی و اجرا شود. این پویش از اول مرداد همزمان با سالگرد ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و شروع هفته ملی ازدواج، از طریق بیش از ۱۰ بازی موبایلی پرمخاطب ایرانی شروع شده و تا ۱۰ مرداد ادامه دارد.

اما در این میان نحوه برگزاری این پویش هم جالب توجه است؛ مطابق آماری که بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ارائه کرده است، از هر ۱۰۰ ایرانی ۳۵ نفر بازی‌های دیجیتال بازی می‌کنند. و ۲۶ درصد این بازیکنان در رده سنی ۲۰ تا ۳۴ سال هستند.

آمیرزا، کوییز آو کینگز، گشت پلیس۲، فندق، گلمراد، سماور، سفره چی، GT-DragRacing، کلماتیک، شهزاد، Color Crush، هی تاکسی، Daberna و منچرز بازی‌هایی هستند که این پویش داخل آنها اجرا شده است.

مطابق اعلام بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای فقط ۴۰ ثانیه اول ویدئو در خلال بازی نمایش داده می‌شود. اما پس از آن، کاربر برای تماشای کاملش به صفحه دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان در آپارات و اکانت اینستاگرام آنها منتقل خواهد شد.

هرچند در خبر بنیاد، اشاره‌ای به محتوای انیمیشن‌ها نشده است، اما آنچه مسلم است استفاده کاربران زیر ۲۰سال از این بازی‌ها و پخش این محصولات فرهنگی برای آنان است، که در این میان مشخص نیست، این بسته‌های تشویقی مناسب سن آن‌ها هم هست یا نه؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول