تشکیل کمیسیون دائم فناوری اطلاعات مشکل اقتصاد دیجیتال را حل می‌کند

مجازیستروح‌الله ایزدخواه، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

  • تاکنون در قانونگذاری حوزه فناوری اطلاعات ضعیف عمل کرده‌ایم و یکی از مشکلاتی که در حوزه فناوری اطلاعات وجود دارد این است که نظارت جدی برای رشد فناوری اطلاعات وفضای مجازی در دولت‌ها نبوده است. از طرفی در حال حاضر کشور در حوزه اقتصاد دیجیتال دچار عقب‌افتادگی است.
  • علی‌رغم وجود شورای عالی مجازی و همچنین داشتن اسناد بالادستی اما کم‌کاری‌ها زیادی از سوی دولت‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات وجود داشته است که البته این موضوع به خاطر بروکراسی اداری بوده و آنطور که باید نتوانستیم تاکنون از فناوری اطلاعات استفاده کنیم. این درحالی است که اگر استفاده‌ای هم از فناوری اطلاعات شده به صورت کاملا ظاهری بوده است.
  • با تشکیل کمیسیون دائم فناوری اطلاعات موضوع مربوط به فضای مجازی و دیجیتال به صورت تخصصی پیگیری و رسیدگی می‌شود حتی موضوع دولت الکترونیک با سرعت بیشتری رشد خواهد داشت و در مدت زمان کوتاهی ما شاهد پیشرفت و رشد قابل توجه در این حوزه خواهیم بود.
  • تشکیل کمیسیون فناوری اطلاعات به دلیل اینکه تقاضای کمیسیون ویژه برای این موضوع در مدتی قبل داده شده بود توسط نمایندگان رأی نیاورد اما با توجه به پیگیری‌هایی که انجام داده‌ایم اگر تشکیل کمیسیون به صورت دائم پیشنهاد شود در مجلس مخالفی نخواهد داشت و همه نمایندگان موافق آن هستند. در واقع باید بگویم کمیسیون ویژه برای فناوری اطلاعات اعتبار کمیسیون دائم را ندارد.

/فارس/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول