تلاشها برای حذف نام مدیرعامل فیس بوک ادامه دارد

مجازیست-گروهی از معترضان به سیاست های مدیرعامل فیس بوک؛ مارک زاکربرگ، در اقدامی نمادین نام او را از روی تابلوی بیمارستان سانفرانسیسکو حذف کردند. این اقدام در اعتراض به مسائلی انجام گرفت که فیس بوک در ماههای اخیر با آن مواجه است. اما شاید برایتان پرسش باشد که اصلا نام زاکربرگ روی تابلوی بیمارستان سانفرانسیسکو چه می کند؟

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، در سال ۲۰۱۵ مارک زاکربرگ و همسرش مبلغ ۷۵ میلیون دلار را به بیمارستان سانفرانسیسکو اهدا کردند و این حرکت باعث شد مدیران بیمارستان نیز تصمیم بگیرند نام مارک زاکربرگ را به بیمارستان خود اضافه کنند. این در حالی است که ۷ سال قبلتر از آن یعنی در سال ۲۰۰۸  گروهی از مردم محلی برای حمایت از بیمارستان، مبلغ ۸۸۷ میلیون دلار را جمع آوری و به بیمارستان اهدا کردند اما هیچ تغییری در نام بیمارستان داده نشد.

منتفدان می گویند این رفتار بیمارستان نشان می دهد که تنها مایلند کمکها را از اشخاص مطرح و بیش از حد ثروتمند دریافت کنند و نه تنها به این افراد تابلوی نام هدیه دهند، بلکه کمک کنند مالیات دهی آنان نیز روی روال و غلتک بیفتد.

بر همین اساس نیز گروهی از منتقدان این ماجرا نام زاکربرگ را با نوار چسب های پهن پوشاندند. اما فارغ زاز مردم محلی برخی از سیاستمداران نیز به این ماجرا اعتراض کرده اند. برای مثال آرون پزکین، فرماندار سان فرانسیسکو، از وکیل شهر درخواست کرده است تا نام مارک زاکربرگ را از بیمارستان حذف کند.

این اولین بار است که یک سیاستمدار در سان فرانسیسکو خواستار حذف نام زاکربرگ شده است و این نشان دهنده کاهش محبوبیت فیس بوک است.

اوایل سال جاری نیز پرستاران در بیمارستان عمومی زاکربرگ در سان فرانسیسکو اعتراض کردند که مایل نیستند نام بیمارستانشان به جای سانفرانسیسکو، زاکربرگ سانفرانسیسکو خوانده شود.

تا این لحظه مارک زاکربرگ نسبت به ماجراهای مذکور واکنش خاصی نشان نداده است و ظاهرا بی تفاوت مانده است. ساشا کوتلر، یکی از پرستاران این بیمارستان می گوید: به نظر می رسد سیاستمداران  هم صدای ما را شنیده اند و می دانند استفاده از نام زاکربرگ در سر در بیمارستان ما تا چه حد حقارت آمیز است. آن هم برای کمک به اصطلاح انسان دوستانه. امیدوارم فیس بوک دیگر در مورد حریم خصوصی و نقض آن صحبتی نکند چون واقعا خنده دار است.

اما سوزان اهر لیچ، مدیر کل بیمارستان عمومی سان فرانسیسکو، از تغییر نام به زاکربرگ دفاع کرده و  آن را عجیب نمی داند با این حال در خصوص حرف نام زاکربرگ اظهار نظر خاصی نکرده است. اهرلیچ گفت: «نامگذاری بیمارستان یک امر مهم در مسئله بشردوستی است که اهداکنندگان دیگر را تشویق می کند به بیمارستان ها و نهادهای عمومی کمک هایی سخاوتمندانه کنند.»

/انتخاب/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول