انتقاد ترامپ از ترندهای توییتر

مجازیست-رئیس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ در یک اظهار نظر جدید اعلام کرد که ترند‌ها یا مباحث پرطرفدار توییتر «غیرقانونی» است، زیرا باعث می‌شود او بد به نظر برسد.

دونالد ترامپ بار‌ها ادعا کرده است که توییتر علیه جمهوری خواهان رفتار‌هایی مغرضانه دارد و حتی سال گذشته نیز مدعی شد توییتر عمدا پیام‌های جمهوری خواهان را به سایه می‌برد و برای دموکرات‌ها تبلیغات انجام می‌دهد.

اکنون دونالد ترامپ توییت کرده است که موضوعات پر طرفدار در توییتر «واقعاً مسخره، غیرقانونی و البته بسیار ناعادلانه» است. او همچنین بدون استناد به هیچ مدرکی مدعی شده است که توییتر عمداً ترندها را که بطور خودکار براساس فعالیت کاربر تعیین می‌شود، دستکاری می‌کند تا او را بد جلوه دهد.ترامپ در ماه‌های اخیر به طور فزاینده نسبت به شبکه‌های اجتماعی انتقاد کرده است. به نظر می‌رسد دونالد ترامپ قدرت توییتر را بسیار فراتر از حدی می‌داند که دیگران تصور می‌کنند.

او از دوران پیش از انتخابات سال ۲۰۱۶ تا کنون بار‌ها و بار‌ها به شبکه‌های اجتماعی تاخته است و معمولا فیس بوک و توییتر را در معرض انتقادات صریح خود قرار داده است.

ترامپ نسبت به اپلیکیشن چینی تیک تاک نیز نقد‌هایی جدی دارد و می‌گوید این اپ با هدف جاسوسی و سرقت اطلاعات کاربران فعالیت می‌کند و از عموم مردم درخواست کرده است که از استفاده از این اپلیکیشن دست بردارند. ترامپ در پیام جدید خود درباره توییتر گفته که اصطلاح «ترندینگ» منزجر کننده است.

ترامپ در ادعای خود به هیچ ترند خاصی اشاره نکرده و حتی هیچ مدرکی را برای تأیید ادعای خود مبنی بر اینکه توییتر عمداً ترند‌های خود را علیه او تغییر داده ارائه نکرده است. حتی وی موفق نشده که مشخص کند توییتر دقیقا کدام قوانین فدرال را نقض کرده است که بتوان فعالیت این شرکت را غیر قانونی خطاب کرد.

وب سایت توییتر می‌گوید: «ترند‌ها توسط یک الگوریتم تعیین می‌شوند و به طور پیش فرض، بر اساس افرادی که دنبال می‌کنید، علایق و موقعیت مکانی شما انتخاب می‌شوند.» جالب است در حالی که ترامپ و سایر جمهوری خواهان غالبا شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر را متهم می‌کنند، اما از این اپ‌ها بیشترین استفاده را می‌برند. برای مثال ترامپ بیش از ۸۴ میلیون دنبال کننده در توییتر دارد؛ بنابراین در جایگاه هفتمین فرد با دنبال کنندگان پر شمار و دومین سیاستمدار آمریکا (پس از باراک اوباما) ایستاده است.

/انتخاب/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول