تسریع در صدور مجوز برای موسسات نشر بازی‌های ویدئویی

مجازیست-عقیل منصوری، معاون نظارت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای:

  • افزایش دسترسی خانواده‌ها به ویژه کودکان و نوجوانان به سرگرمی‌های دیجیتال سالم در اوقات فراغت تابستان که امسال با ایام شیوع کرونا همراه شده است، ضروری است.
  • در شرایط کنونی که در دوران رکود اقتصادی ناشی از کرونا هستیم، فعالیت و تولید در زمینه صنعت بازی‌های رایانه‌ای، ظرفیت بسیار بالایی برای اشتغال و تولید ثروت ایجاد کرده است.
  • در این راستا فرصت‌های اقتصادی در این صنعت خلاق اعم از تولید و نشر بازی‌های رایانه‌ای از سوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تعریف و در اختیار فعالان این صنعت قرار خواهد گرفت.
  • توسعه تولید بازی‌های رایانه‌ای، تشویق به استفاده از بازی‌های تولید داخل توسط کاربران و رونق خرید از فروشگاه‌های مجاز بازی‌های رایانه‌ای یکی از زمینه‌هایی است که همواره مورد حمایت مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای قرار دارد.
  • بنیاد آمادگی صدور مجوز برای موسسات نشر بازی‌های رایانه‌ای  در کم‌ترین زمان ممکن دارد و موسسات نشر علاوه بر امکان تولید یا انتشار بازی‌های داخلی، می‌توانند نسبت به ارائه بازی‌های پرطرفدار خارجی در قالب نسخه‌های منطبق با چارچوب‌های فرهنگی ایران و حتی واردات رسمی اقدام نمایند. تحت این شرایط ناشرین مجاز می‌توانند توزیع انحصاری و مالکیت معنوی بازی‌های پرطرفدار جهانی به ویژه بازی‌های کنسول‌های معروف را در ایران بر عهده گیرند.

حمایت از سرمایه‌گذاران برای واردات رسمی بازی‌های کنسول

  • از ابتدای شیوع کرونا، صنعت بازی در جهان جهش اقتصادی چند برابری را برخلاف سایر مشاغل تجربه کرده است و متاسفانه علی‌رغم وجود زمینه و بازار‌های مناسب، تعداد ناشرین مجاز برای ارائه‌ بازی‌ کنسول‌های پرطرفدار که منطبق با چارچوب های فرهنگی کشور باشند، بسیار کم است. بنابراین در صورت ورود فعالان صنعت بازی در ایران به این عرصه، به خوبی می‌توانند ضمن پاسخ به نیاز بازار رو به توسعه‌ بازی‌های رایانه‌ای ایران و حتی کشورهای همسایه‌، شاهد بازگشت سرمایه و سودآوری قابل توجه برای خود باشند.
  • همکاران ما در ستاد ساماندهی بازار بازی‌های رایانه‌ای آماده ارائه هرگونه مشاوره برای ورود جوانان پرانگیزه و سرمایه‌گذاران به این صنعت پرطرفدار و مهیج، خصوصا واردات رسمی بازی‌های کنسول هستند.
  • فعالان صنعت بازی ایران اگر در این خصوص سوال و یا نیاز به مشاوره و راهنمایی دارند، می‌توانند با شماره ۸۸۳۱۰۲۲۲ داخلی ۲۲۲ تماس بگیرند.

/بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول