اینترنت و فضای مجازی در خدمت مردم برای «درخانه ماندن»

مجازیست-زمان‌ها و شرایط گوناگون، نوع داد و ستد و خرید و فروش‌های انسان‌ها را تغییر داده است، از بازارهای قدیمی و مغازه‌های محلی و بازارهای خرد تا صادرات و واردات بین کشوری از طریق هواپیما و کشتی و بنادر، همگی نشان‌دهنده تغییر نوع بازار و داد و ستد بین بشر است.

مغازه‌های محلی و کوچک کم کم تبدیل به فروشگاه‌های بزرگ شدند تا مردم برای خرید یک‌جا به یک فروشگاه بروند و کار خود را آسان کنند. ایجاد قوانین مختلف برای بازارهای جدید و سهولت در تجارت‌های گوناگون از جمله مسائلی بود که بشر از اول شکل‌گیری بازار خرد به ذهنش رسید که روز به روز این قوانین زیادتر و شاید کمی پیچیده‌تر می‌شود.

با ورود اینترنت و گسترش تکنولوژی‌های مختلف، انسان‌ها کار خود را آسان‌تر کردند و سراغ کسب‌ و کارهای مجازی و فروشگاه‌های اینترنتی رفتند. شاید اگر چند دهه پیش به کسی می‌گفتی که با چند کلیک می‌توانی انبوهی از کالا را جلوی خانه‌ات تحویل بگیری، کسی باورش نمی‌شد، اما اکنون هر فرد با یک دسترسی به اینترنت می‌تواند کالا انتخاب کند، مقایسه کند، سفارش دهد و در کمترین زمان تحویل بگیرد.

یزدان یگانگی، مسئول سازمان فضای مجازی سراج چهارمحال و بختیاری:

  • خرید اینترنتی و کسب و کارهای مجازی چند سالی است که در جهان و کشورهای مختلف و بالتبع در کشور ایران رونق گرفته است و روالی است که همگان آن را دنبال می‌کنند، اما کرونا، این کسب و کارهای مجازی را برای ما پر رنگ‌تر کرده است و استفاده از خریدهای اینترنتی طبیعتا بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.
  • سرعت در خرید، راحت و در دسترس بودن، بازدید همزمان از چند فروشگاه و تنوع محصولات و همچنین مقایسه قیمت‌ها و جنس‌ کالاهای مختلف از جمله صدها فوایدی است که خریدهای اینترنتی به همراه دارند که به طور کلی تمام این‌ها، خریدهای هدفمند را تشکیل می‌دهند.
  • نکته ای که در خریدهای اینترنتی می‌توان به آن اشاره کرد، نظرات مشتریان سابق و دیگر مشتریان در مورد یک محصول و کالا است که می تواند در خرید شما و همچنین در عرضه محصول توسط آن فروشگاه موثر باشد.
  • امروز علاوه بر فوایدی که موجود است، عدم حضور اشخاص در جامعه به جهت حفظ فاصله فیزیکی و ایمن بودن از ویروس کرونا، این نیاز به روی آوردن به خرید و فروش های اینترنتی، چه از جانب یک مشتری که محصولی را بخرد و چه از جانب یک فروشنده که میخواهد محصولی را بفروشد، بیشتر حس می‌شود.
  • شیب صعودی خریدهای اینترنتی سال‌ها است که مسیر خود را می‌پیماید، به طوری که پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده تعداد فروشگاه‌های خرد و بزرگ اینترنتی چندبرابر امروز شود و اکثر خریدهای ما بصورت اینترنتی شود، خصوصا اینکه مسئله کرونا، این راه را هموارتر کرده و رشد تصاعدی آن بیشتر شده است.

با شیوع کرونا، آمار مرسولات پستی ۷۸ درصد افزایش یافت

سید عبدل درگاهی، مدیرکل پست استان چهارمحال و بختیاری:

  • عداد مجموع مرسوله جابجا شده در سال ۹۸ از طریق اداره پست استان ۳ میلیون و ۱۶۰ هزار مورد بوده است که در اسفندماه افزایش چشمگیری داشت. همزمان با شیوع کرونا و محدودیت تردد، آمار مرسولات پستی ۷۸درصد افزایش یافته است.
  • فضای وب را یک فضای مناسب برای  کارآفرینی و اشتغال‌زایی است و در حال حاضر آمار خرید اینترنتی از ۳۷  فروشگاه فعال تجارت الکترونیک طرف قرارداد با پست در استان ۴۰درصد افزایش داشته است.
  • در دوران شیوع کرونا امکانات و استعداد‌های انسانی و پشتیبانی  پست با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و اقبال مردم، خرده فروشی اینترنتی و فروشگاه‌های مجازی در‌‌ استان را تقویت و مورد حمایت قرار داد.

/تسنیم/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول