توییتر محتوای نفرت‌پراکنی و خشونت‌آمیز را مسدود می‌کند

مجازیست-توییتر از شبکه‌های اجتماعی بسیار تأثیرگذار در جامعه‌ی جهانی است که در آن، کاربران درباره‌ی رویدادها و اتفاقات مختلف دیدگاه‌هایشان را ارائه می‌دهند و آن را با دیگران به‌اشتراک می‌گذارند. بااین‌حال، افرادی نیز در توییتر یافته می‌شوند که محتوای خشونت‌آمیز یا سخنانی پر از نفرت درباره‌ی مسائل مختلف را منتشر می‌کنند. مدتی است که توییتر با استفاده از هوش مصنوعی و بررسی کلمات استفاده‌شده در توییت کاربران، نوع آن را بررسی می‌کند و اگر توییتی با قوانین این شبکه‌ی اجتماعی مغایرت داشت، لینک توییت مدنظر به ناظران توییتر ارسال می‌شود؛ اما بررسی لینک‌های به‌اشتراک گذاشته‌شده کمی دشوارتر است.

اصولا بررسی چنین لینک‌هایی نیز تا چند وقت قبل به‌عهده‌ی خود کاربران بود و درواقع با ارسال گزارش‌های پیاپی، ناظران توییتر از نوع لینک به‌اشتراک گذاشته‌شده مطلع و درصورت نیاز آن را مسدود می‌کردند.

بااین‌حال، اقدامات جدید توییتر باعث خواهد شد کار برای افرادی سخت‌تر شود که لینک‌های محتوای آسیب‌رسان ازجمله سخنان نفرت‌آمیز درباره‌ی مسائل مختلف ازجمله قومیت و نژاد یا ترویج خشونت را در توییتر به‌اشتراک می‌گذارند. توییتر در نظر دارد هرگونه لینکی که به محتوای آسیب‌رسان ختم می‌شود، نه‌تنها مسدود کند؛ بلکه ناشر آن نیز دسترسی به حساب کاربری خود را از دست بدهد.

در قوانین قبلی توییتر، تنها به توییت‌های کاربران نظارت می‌شد و لینک‌های اشتراک گذاشته‌شده به مسدودسازی حساب کاربر ختم نمی‌شدند. برخی از کاربران توییتر نیز از حفره‌ی موجود در قوانین استفاده می‌کردند و محتوای آسیب‌رسان پلتفرم‌ها و سایت‌های دیگر را در قالب لینک به‌اشتراک می‌گذاشتند.

قوانین جدید توییتر از ۹ مرداد، اجرا می‌شود و طبق این قوانین، نه‌تنها لینک محتوای مخرب روی پلتفرم توییتر مسدود می‌شود؛ بلکه کاربرانی که چنین لینک‌هایی را به‌صورت مکرر به‌اشتراک می‌گذارند، حساب کاربری خود را از دست خواهند داد. سران توییتر امیدوار هستند با اجرای قوانین جدید، از گسترش انتشار محتوای خشونت‌آمیز و نفرت‌پراکنی در سطح توییتر جلوگیری شود.

/زومیت/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول