پوتین خرید کالا با ارز دیجیتال را ممنوع کرد

مجازیست-لایحه روسیه برای تنظیم بازار ارزهای دیجیتال با امضای رئیس جمهور این کشور، ولادیمیر پوتین به تصویب رسید. ارزهای دیجیتال در این کشور قانونی می‌شوند، اما استفاده از آن‌ها برای پرداخت هزینه‌ها ممنوع است.

این لایحه در تاریخ ۱ مرداد توسط «دومای دولتی»، «مجلس سفلای مجمع فدرال روسیه» مورد تایید قرار گرفته بود و «شورای فدراسیون» نیز در تاریخ ۳ مرداد آن را تایید کرده بود و حالا با امضای پوتین، از تاریخ ۱۲ دی ماه اجرایی می‌شود.
در این قانون، ارز دیجیتال به شرح زیر تعریف شده:
«ارز دیجیتال به عنوان مجموعه‌ای از دیتا الکترونیکی شناخته می‌شود که امکان پرداخت با آن وجود دارد و واحد پول فدراسیون روسیه یا یک دولت خارجی و به عنوان ابزاری برای سرمایه‌گذاری محسوب نمی‌شود. ارز دیجیتال را نمی‌توان برای پرداخت هزینه کالاها یا سرویس‌ها در روسیه مورد استفاده قرار داد.»
در این قانون به دارایی‌های مالی دیجیتال نیز اشاره شده:
«دارایی‌های مالی دیجیتال، حقوق دیجیتالی شامل مطالبات پولی، توانایی استفاده از حقوق قابل مذاکره تحت اوراق بهادار، حق مشارکت در سهام شرکت‌های غیر دولتی و حق مطالبه انتقال اوراق بهادر قابل مذاکره است.»
این دارایی‌های دیجیتال را می‌توان فروخت، خریداری و مبادله کرد و از آن به عنوان ضمانت نیز استفاده کرد، با این حال امکان استفاده از آن به عنوان وسیله‌ای برای پرداخت هزینه کالاها و خدمات وجود ندارد. بانک‌ها و صرافی‌های روسیه می‌توانند به مجری دارایی‌های مالی دیجیتال تبدیل شوند و برای این کار باید در بانک مرکزی این کشور ثبت نام کنند.
اشخاص حقیقی و حقوقی تنها در صورتی که معاملات و دارایی‌های خود را اعلام کنند، می‌توانند معاملات رمزنگاری شده را در دادگاه به چالش بکشند. پیش از اینکه چنین لایحه‌ای از سوی پوتین امضا شود، چندین موضوع مانند توکن و استخراج از آن حذف شد که البته ظاهرا در لایحه بعدی در فصل پاییز، به آن‌ها رسیدگی خواهد شد.
/ایستنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول