همایش سواد رسانه ای برگزار شد

مجازیست-همایش سواد رسانه ای با حضور تعدادی از اعضای گردان سایبری در سالن آمفی تئاتر موزه دفاع مقدس با موضوع سواد رسانه و ضرورت سواد رسانه با سخنرانی مهندس بمانی مسئول گردان سایبری استان یزد برگزار گردید.

مهندس بمانی، مسئول گردان سایبری استان یزد:

  • امروزه دنیا در حال تسخیر توسط رسانه‌هاست و ما باید مهارت استفاده و مواجه با رسانه را داشته باشیم، اهمیت این امر به این جهت است که فردی به نام رابرت مرداک در سال ۲۰۰۸ در امریکا برای مقامات امریکا سخنرانی کرد و گفت: شما آمریکایی‌ها احمق هستید که فکر می کنید ایرانی‌ها با فشار و تحریم نابود می‌شوند اگر برای رسیدن به ایران صد قدم باید برداریم ۹۵ قدم فرهنگی و شاید ۵ قدم نیاز به اقدام‌های دیگر باشد و قسم یاد کرد که طرحی در ایران با استفاده از رسانه و شبکه‌های ماهواره‌ای اجرا می کنم که پایه و بنیان خانواده‌های ایرانی را از هم بپاشم.
  • تنها راه مواجه با آسیب‌های موجود یاد گرفتن سواد رسانه است تا بتوانیم با این‌ها مقابله کنیم از پلّه تاثیر پذیری در حوزه رسانه باید به پلّه تاثیر گذاری در حوزه رسانه یعنی از تولید رسانه تا پخش آن تولید کوشش کنیم.
  • هرم سواد رسانه اعم ازسواد دیجیتال (سواد مواجه با رسانه) که پایین‌ترین پلّه هرم است که باید نحوه استفاده فنی از هر فضای مجازی و نرم افزار‌های مجازی را یاد بگیریم و همچنین سواد رژیم مصرف برای سالم ماندن در فضای مجازی باید میزان مصرف و مدت زمان مصرف داشته باشیم.
  • حضور در فضای مجازی و طریقه استفاده صحیح و فعال بودن در فضای مجازی بسیار مهم است آنچنان که مقام معظم رهبری  فرمودند: اگر وظیفه رهبری بر عهده من نبود قطعا وظیفه فضای مجازی کشور را به دست می‌گرفتم.

/بسیج/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول