تمرین بازگشایی مدارس مازندران به‌صورت مجازی

مجازیستعلیرضا سعدی پور، مدیر کل آموزش و پرورش مازندران:

  • مانور بازگشایی مدارس در بستر شبکه شاد در روز سوم شهریور آغاز می شود و همه مدارس اعم از معلمان و دانش‌آموزان باید برابر برنامه در شبکه حاضر باشند.
  • با توجه به احتمال استمرار بیماری کرونا و همچنین براساس پیش‌بینی‌هایی که صورت گرفته و هماهنگی مقام عالی وزارت با ستاد ملی مقابله با کرونا، مقرر شد که سال تحصیلی ۱۵شهریور و به‌صورت نیمه‌حضوری باشد و بر این اساس، مانور بازگشایی مدارس به‌صورت مجازی با هدف شناسایی مشکلات و یافتن راهکار‌های عملی برای آموزش حداکثری در فضای مجازی است.
  •  تلاش داریم برابر تأکیدی که سند تحول بنیادین بر تحقق عدالت آموزشی دارد، فضا و فرصت را برای همه فرزندان عزیز فراهم کنیم، بعد از این مانور می‌توانیم یک ارزیابی از این‌که چه کسانی بنا به دلایل متعدد امکان استفاده از شبکه شاد را ندارند و در این بخش هم با استفاده از همه ظرفیت‌ها پیش از آغاز رسمی سال تحصیلی این مشکلات را تدبیر کنیم.
  • با توجه به این‌که ماجرای کرونا ناگهانی بود، شبکه شاد نیز در ابتدای طراحی و آغاز فعالیت خود، مشکلات فنی و اجرایی داشت، اما امروز این شبکه بسیار توانمند شده و خبری از مشکلات اولیه آن نیست، اما در برخی مناطق دورافتاده که اینترنت ندارند یا خانواده‌هایی‌که گوشی هوشمند ندارند و این موارد نیز ارتباطی به کارآیی شبکه شاد ندارد و ما تدابیر دیگری برای این موارد خاص اعم از بسته‌های حمایتی و خرید گوشی تا استفاده از ظرفیت راهبران آموزشی داریم.
  • باتوجه به امکانات و ظرفیت‌هایی که امروزه شبکه شاد از آن بهره‌مند است از قبیل لیست حضور و غیاب و فرم‌های آزمون‌ساز، تحقق مدرسه مجازی و آموزش آنلاین در سال تحصیلی آتی و استفاده از توان بستر شاد نیاز به عضویت همه معلمان و دانش‌آموزان دارد و در حال حاضر نیز بیش از ۷۰درصد دانش‌آموزان، بیش از ۸۰درصد معلمان و ۱۰۰درصد مدیران در این شبکه عضویت دارند.
  • برابر آخرین تصمیم‌گیری‌ها، کلاس‌ها در سال تحصیلی جدید هم به‌صورت نیمه‌حضوری و هم به صورت حضوری و تلفیقی خواهد بود و همین ایجاب می‌کند همه به شبکه شاد وصل باشند و در روز سوم شهریور و در این مانور استانی، وضعیت کلی دست ما می‌آید.
  • این مانور یک مانور نمایشی و تبلیغاتی نیست و ما پس از این مانور و در یک کار جدی، باید برای آن بخش از دانش‌آموزان که به هر دلیلی به شبکه دسترسی ندارند، برنامه جایگزین تعریف کنیم.
/خبرگزاری صداوسیما/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول