«شاد» مهمان دانش‌آموزان گلیداغ نیست/ راه‌اندازی پویش «یک کاسب، یک دانش‎آموز» در گلستان

مجازیستاحسان گوهری‌راد، مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان در دیدار با هیئت تحریریه خبرگزاری فارس:

  • مشکلات پیش‌روی دانش‌آموزان روستایی و مناطق محروم استان فراوان است، بستر اینترنت پرسرعت برای این دانش‌آموزان فراهم نیست، روز گذشته از مناطق مراوه‌تپه، گلیداغ و اکثر مناطق روستایی بازدید کردیم وقتی وارد دهانه گلیداغ شدیم دیگر اثری از اینترنت پرسرعت ۳G نبود و شبکه «شاد» کارایی نداشت.
  • وضعیت پوشش اینترنت در نقاط مختلف استان مورد نقد است و اینکه مسوولان استانی اعلام می‌کنند تمام نقاط استان زیرپوشش اینترنت است آمار خوبی برای ارائه دادن بوده اما نباید فراموش کرد با سرعت پایین اینترنت امکان استفاده از شبکه شاد برای دانش‌آموزان این منطقه میسر نیست.

راه‌اندازی پویش‌های مردمی برای خرید تبلت دانش‌آموزی

  • در خصوص در اختیار قرار دادن تبلت و تلفن همراه برای استفاده از کلاس‌های مجازی در بستر شاد باید بگویم در این زمینه پویش‌های مردمی راه‌اندازی شده است تا با استفاده از ظرفیت خیرین بتوانیم مایحتاج دانش‌آموزان کم‌برخوردار را تامین کنیم.
  • برقراری عدالت آموزشی یکی از اولویت‌های آموزش و پرورش است و شاید ۲۵ هزار نفر از دانش‌آموزان امکان دسترسی به تلفن همراه هوشمند اینترنتی نداشتند که از طریق تلویزیون و بسته‌های آموزشی مشکل آنها برطرف شد.
  • حدود ۹ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز متوسطه اول و دوم در مدارس شبانه‌روزی تحصیل می‌کنند که سرانه بالایی برای آموزش و پرورش دارد در مراوه‌تپه ۷۰ درصد دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم در مدارس شبانه‌روزی تحصیل می‌کنند.

/فارس/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول