انتشار تصاویر نامتعارف برای تبلیغ پوشاک و آرایشگاه‌ها جرم است

مجازیست-سرهنگ نجفی پور،رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی گیلان:

  • بر اساس اطلاع‌رسانی و آموزشی که اداره نظارت بر اماکن داده است در رسته پوشاک و آرایشگری بانوان انتشار عکس‌های نامتعارف در فضای مجازی به بهانه تبلیغ پوشاک یا آرایشگاه‌ها جرم تلقی می‌شود و در صورت مشاهده پرونده قضایی تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع خواهیم داد.
  •  فضای مجازی به‌صورت مستمر مورد رصد قرار می‌گیرد، در سال ۹۷، ۲۷مورد پرونده قضایی در خصوص مدلینگ و موارد مشابه آن تشکیل و در سال جاری نیز چندین پرونده قضایی به جهت انتشار تصاویر بانوان به‌عنوان مدلینگ در فضای مجازی تشکیل شد.
  • در خصوص مدلینگ، افرادی که توجیح و آگاه نسبت به جرم خود و قانون نباشند و نیز بار اول آن‌ها باشد با هماهنگی مقام قضایی منجر به اخذ تعهد از می‌شود و ۲۷مورد پرونده قضایی مذکور شامل افرادی هستند که با وجود تذکر و تعهد، موارد را تمکین نکردند و مجدداً در فضای مجازی ناهنجاری‌هایی را به وجود آوردند که منجر به تشکیل پرونده قضایی و ارسال به دادسرا شده است.
  •  واحدهای صنفی به‌صورت مستمر و روزانه توسط گشت‌های اداره نظارت بر اماکن عمومی مورد بازدید قرار می‌گیرند و تخلفات آن‌ها احصاء می‌شود، در این زمینه اداره اماکن با اتاق اصناف و اتحادیه هماهنگی‌های لازم را دارد و در صورت لزوم به‌صورت ابلاغ و اخطار تذکر می‌دهیم، که اگر این واحدها ضوابط ابلاغی را رعایت نکنند برابر قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول