«تیک تاکِ» جنگ آنلاین واشنگتن و پکن؛ ترامپ به دنبال چیست؟

مجازیستجنگ «واشنگتن» و «پکن» بر سر شبکه اجتماعی «تیک تاک» با قابلیت به اشتراک گذاری ویدئو‌های کوتاه وارد مرحله جدیدی شد.

در حالی که گزارش‌ها از آغاز مذاکرات شبکه اجتماعی توییتر با «تیک تاک» برای ادغام این دو که حکایت دارد، مالک «تیک تاک» اعلام کرد روز سه شنبه هفته جاری علیه دستور اجرایی «دونالد ترامپ»، رییس جمهور آمریکا مبنی بر مسدود شدن فعالیت این شبکه دادخواست خود را ارائه می‌کند.

تیک تاک می‌گوید «دستور اجرایی ترامپ برخلاق قانون اساسی است؛ زیرا به ما فرصت پاسخگویی داده نشد؛ ضمن اینکه اتهام جاسوسی نیز به ما وارد شده است.»

یک منبع نزدیک به «تیک تاک» می‌گوید «دولت آمریکا این ادعا‌ها را بدون ارائه سند و مدرک مطرح کرده و فقط لفاظی‌هایی ضد چینی است که مرتب تکرار می‌شود.»

سخنگوی کاخ سفید ضمن خودداری از اظهارنظر در مورد شکایت «تیک تاک»، مدعی شد «دولت آمریکا متعهد است از مردم این کشور در برابر همه تهدیدی‌های سایبری علیه زیرساخت‌های حایتی، بهداشتی و امنیتی دفاع کند.»

دولت آمریکا در یک ماه گذشته مرتبا «تیک تاک» را به سرقت اطلاعات شخصی کاربران آمریکایی که حدود ۱۰۰ میلیون نفر هستند، متهم کرد.

ترامپ اخیرا دستور توقف فعالیت این شبکه اجتماعی چینی را صادر و به شرکت‌های آمریکایی اعلام کرد برای خرید آن اقدام کنند.

تاکنون کارشناسان حوزه فناوری و البته سیا تاکید کرده اند که این سیستم عامل قادر به جاسوسی از کاربران نیست؛ چرا که این شبکه اجتماعی مانند همه سیستم‌های عامل رسانه‌های اجتماعی داده را جمع آوری می‌کند و نه بیشتر.

برخی بر این باورند که ترامپ سعی دارد در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، با طرح تهدیدی برای امنیت ملی، فضا را به نفع خود تغییر دهد و اصرارش به خرید این شبکه اجتماعی توسط مایکروسافت نیز بی دلیل نیست.

انتظار می‌رود تنش‌ها با اقدام تلافی جویانه پکن افزایش یافته و تشدید شود؛ در صورت ناکامی ترامپ در انتخابات، پشت صحنه این نمایش کاملا آشکار می‌شود.

/میزان به نقل از اسپوتنیک/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول