ساماندهی مطلوب فضای مجازی باید جزو اولویت های مسئولان باشد

مجازیستدکتر علی اصغر حبیبیان ، عضو هیئت علمی دانشکده شهید محلاتی:

  •  تجربه سال های گذشته به وضوح نشان داد که ما از فضای مجازی یله و رها و بدون نظارت چه آسیب های جدی خوردیم و لذا در این مقطع حساس کنونی باید به دنبال ساماندهی این وضع باشیم و گرنه در آینده نیز لطمات بیشتری از این ناحیه می خوریم.
  • جالب این که در خود کشورهایی چون انگلیس و اخیراً نیز در کشور ترکیه، نظارت دولت و حاکمیت بر شبکه های اجتماعی و فضای مجازی به شکل قانون درآمده و این در حالی است که متأسفانه عده ای در داخل کشور ما بدون توجه به منافع و مصالح ملی، مخالف نظارت و ساماندهی فضای مجازی هستند.
  • آنچه لازم است این که باید از سوی مجلس شورای اسلامی، قوانین و ضوابط کارآمدی در جهت ساماندهی فضای مجازی تدوین و مصوب شود و مهم تر هم این که نظارت قوی بر این قوانین و مصوبات وجود داشته باشد.
  • بنده به اقتضای کاری ام با نخبگان مختلف در رشته های گوناگون مصاحبت و گفتگو داشته ام که اکثریت اعلام داشتند برای تأثیرگذاری کار فرهنگی باید از مقطع اول دبستان شروع کرد و این جا اهمیت بحث آموزش و پرورش مشخص می شود.
  • ما نباید از اهمیت کار فرهنگی برای نسل جدید غافل شویم و برای این کار بسیار لازم است که از کودکان و نوجوانان شروع کنیم، چرا که سنگ بنای مباحث تربیتی از همین مقطع سنی است.

/حوزه/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول