با تولید محتوا، فضای مجازی را باید از یکطرفه بودن خارج کرد

مجازیستفرشید فلاح، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در نشستی با دو تن از فعالان موسسه فضای مجازی سراج استان:

  • در شرایط فعلی برگزاری جشنواره ها و برنامه های فرهنگی هنری با حضور تعداد محدودی افراد به صرفه نیست و باید بستر فعالیت های فرهنگی هنری و … در قالب فضای مجازی تعریف و اجرایی شود.
  • توجه بیشتر مخاطبان به فضای مجازی را از برکات شیوع ویروس کرونا است کرونا خسارات فراوانی به جامعه بشری وارد کرده است اما در مقابل موجب گرایش بیشتر مردم به فضای مجازی شده است و باید از این فرصت استفاده و برای ارتقای تولیدات متناسب با فضای مجازی اقدام شود.
  • محرم و ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین را فرصت و بستر مناسبی برای تولید محتوا با مضامین محرم برای فضای مجازی است ، فعالان فضای مجازی در استان سمنان با توجه به شرایط کرونایی و مشکلات در برگزاری آیین های عزاداری، باید محتوی مناسب و با کیفیت از برنامه های محرم را برای خیل گسترده مشتاقان فرهنگ عاشورا و ارادتمندان حضرت امام حسین (ع) تولید و در فضای مجازی انتشار دهند.
  • تلاش بیشتر و ارائه تولیدات مناسب می توان، سمنان را به استان تولیدکننده محتوا برای فضای مجازی تبدیل کرد، از آمادگی این اداره کل را برای انجام فعالیت های مشترک با موسسه فضای مجازی سراج خبر داد، افزایش مراجعه مردم به سایت ها داخلی از دیگر آثار مثبت شیوع ویروس کرونا بوده است.
  • این امر سبب شده تا اعتماد عمومی نسبت به رسانه ها و سایت های داخلی افزایش یابد و این امر نیز به دلیل آمارهای افزایشی رجوع به این منابع داخلی بدست آمده است.
  • طرح ملی پایتخت کتاب را از دیگر زمینه های انجام فعالیت های مشترک است، هدف اصلی از این طرح نیز توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است و در طرح ملی پایتخت کتاب تاکید بیشتر بر کارهای خلاقانه و مردمی استوار است و اینگونه فعالیت ها ارزش دارد.

/روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول