توصیه به ناشران برای تبلیغ در اینستاگرام

مجازیستیکی از بهترین امکاناتی که اینستاگرام در اختیار کاربرانش قرار داده است، ساخت حساب کاربری تجاری است که به کاربران اجازه می‌دهد به راحتی با شما تماس بگیرند و کالای شما را سفارش دهند.

این روزها بیشتر صنایع با استفاده از شبکه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام که تصاویر را به مردم نشان می‌دهد سعی در فروش کالاهای خود می‌کنند که در این میان ناشران و دست‌اندرکاران صنعت چاپ کتاب نیز از این قاعده مستثنی نیستند.
بسیاری از کتابفروشان و ناشران با راه‌اندازی صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی و اینستاگرام سعی می‌کنند در عرصه رقابت از بقیه عقب نمانند.

ولی خب اینستاگرام چگونه به ناشران کمک می‌کند تا کتابش را بیشتر معرفی کنند. برای معرفی کتاب نیاز به چیزهای بیشتری از مشخصات کلی و جلد ظاهری و این جور چیزها وجود دارد.
بسیاری از ناشران مشهور دنیا در حال حاضر با استفاده از اینستاگرام سعی می‌کنند مشتری‌های خود را بیشتر کنند. آنها راه‌های زیادی برای تبلیغ کتاب و به عبارتی معرفی کتاب خود به خوانندگان دارند.

با تجربه سال‌های گذشته معلوم شده است که مخاطبان کتاب در اینستاگرام با کاربران عادی تفاوت‌هایی دارند و وقتی قرار است کتابی در اینستاگرام معرفی شود نمی‌توان کل متن کتاب را برای مخاطب عرضه کرد و با نشان دادن یک تصویر روی جلد نیز نمی‌تواند اعتماد او را کسب کرد.
بسیاری از کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که ناشران بهتر است قبل از معرفی کتاب خود آن را به دقت مطالعه کنند و بهتری جملات و کلمات جذاب کتاب را استخراج کرده و با تصاویری جذاب برای مخاطب خاص خود منتشر کنند.

حتی بعضی پیشنهاد می‌کنند که کمپین‌های کتاب‌خوانی یا مسابقه‌ای با جوایز متعدد برای مخاطب در نظر گرفته شود.
بارها مشاهده شده است که مجلات مشهور نیز از جملات و کلمات جذاب برای مشتری‌های خود استفاده می‌کنند. گفته شده است که ناشران باید شخصیت‌های کتاب مورد نظر خود را همراه با تصویر به کاربران شبکه‌های اجتماعی معرفی کنند و در صورتی که این شخصیت‌ها به طور کامل و جذاب معرفی شوند، مخاطب برای اطلاع از سرنوشت او در داستان به دنبال خرید کتاب می‌رود.

ناشران می‌گویند هیچ وقت نباید قدرت هشتگ‌ها یا کمپین‌های مجازی را دستکم گرفت. آنها قدرت زیادی در جذب مخاطبان دارند. بیشتر کاربران اینستاگرام مطالب خود را از طریق همین هشتگ‌ها پیدا می‌کنند. در کتاب مطالب جذاب زیادی وجود دارد که هر کدام یک هشتگ در اینستاگرام محسوب می‌شوند.
نکته آخر استفاده از عناصر جذاب و رنگ‌ها و طرح‌های جالب در معرفی کتاب است. استفاده از چند المان کوچک، بسیار موثر است. مثلا میوه‌ها و گل‌ها. از این موارد می‌توانید به تناسب فصل استفاده کنید. چند پرتغال نارنجی یا یک سیب سبز تازه، کار خودش را خواهد کرد. مخاطب در این شبکه اجتماعی هرچند به ظاهر توجه دارد ولی محتوای ساده و جذاب نیز برایش مهم است.

/ایبنا به نقل ازkotobee/

One comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول