ادغام پیام‌رسان‌های فیس‌بوک

اخیرا شماری از کاربران در سیستم عامل‌های اندروید و iOS با صفحه آپدیتی با عنوان «راه جدیدی برای ارسال پیام در اینستاگرام وجود دارد» مواجه شده‌اند که در آن لیستی از ویژگی‌های جدید شامل طراحی رنگی برای گفتگو‌ها، واکنش نشان دادن با ایموجی، سوایپ برای ریپلای کردن و چت با افرادی که از فیسبوک استفاده می‌کنند، قرار گرفته است.

پس از بروزرسانی برنامه، آیکون پیام دایرکت در سمت راست بخش بالایی رابط کاربری با لوگوی مسنجر فیسبوک جایگزین می‌شود. گفتگوها در این شبکه اجتماعی در مقایسه با گذشته رنگی‌تر شده‌اند و با اسکرول کردن، پیام‌های فرستنده آبی و بنفش می‌شوند. با این وجود در حال حاضر هنوز امکان ارسال پیام برای کاربران فیس‌بوک از طریق اینستاگرام وجود ندارد.

با وجود چنین موضوعی، فیسبوک در گذشته از برنامه‌های خود برای یکپارچه‌سازی سیستم پیام رسانی پلتفرم‌های محبوب خود شامل مسنجر، اینستاگرام و واتس‌اپ پرده برداشته است. به گفته فیسبوک، با بازسازی زیرساخت کاربران می‌توانند تنها با یکی از این برنامه‌ها با افراد دیگر ارتباط برقرار کنند و دیگری نیازی به استفاده از اپلیکیشن‌های مشابه توسط آن‌ها نخواهد بود و تنها باید یکی از این برنامه‌ها را نصب کنند.

مدیرعامل فیسبوک، مارک زاکربرگ به این موضوع اشاره کرده که به دنبال یک سیستم رمزگذاری سرتاسری است. این کمپانی با ادغام سیستم چت اپلیکیشن‌های محبوب خود می‌تواند بیش از گذشته با سیستم iMessage اپل که در iOS 14 با بهبودهایی همراه بوده، رقابت کند.

/دیجیاتو/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول